Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 13 oktober 2011

När Egot tar över

Turerna kring Håkan Juholt fortsätter. Nya uppgifter om fiffel framkommer. Nu oxå uppgifter om att valberedningen varnats för slarvern Juholt redan innan han valdes till partiordförande.

Slarvig är väl ett personlighetsdrag som oftast bara är irriterande för omgivningen, men värre är om slarvet har en tendens att te sig planerat och styrt av girighet.

Eller är det så enkelt att Juholt sätter sitt ego över allt annat och tycker att han inte ska omfattas av samma regler och ramar som vanligt folk. Han tycker helt enkelt att han står över oss andra.

Om han dessutom sviker sina partikamrater och sätter dom på pottan som i frågan om att utvisa grovt kriminella invandrare, ja då ligger han riktigt pyrt till även inom partiet.

4 kommentarer:

  1. Det är väl så enkelt att valberedningen inte tyckte att det fanns andra lämpliga kandidater. Det är om detta stämmer en riktig krisstämpel för partiet.

    SvaraRadera
  2. Det ser inte bra ut för partiet. Juholt medverkade i Robins talkshow i helgen där jag upplevde honom som patetisk och att han dessutom lät sig bli behandlad på ett osmakligt sätt (min upplevelse). Respekten för att han ska vara en ledare för landets största politiska parti är inte stor från min sida.

    SvaraRadera
  3. Gissa citatet:
    "Man bör försöka följa lagar och regler, och det försöker jag göra. Men alla människor begår misstag, och jag begår misstag, och det beklagar jag".

    Svar:
    http://di.se/Templates/Public/Pages/ArticlePrint.aspx?pl=93272__ArticlePageProvider

    SvaraRadera
  4. Jag har förlorat allt förtroende för politiker. När en skogsarbetare jag känner får drygt 4.000 kronor i pension efter att ha jobbat hela livet med skogarbete och jämför det med politikernas bidrgasförmåner (lagstadgade och fifflade) så blir jag vit av vrede. Något är absolut fel i vårt samhälle!!

    SvaraRadera