Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 2 november 2011

Nordea - en rutten bank

Samtidigt som Nordea ska göra sig av med 2000 personer så fixar man en lyxvåning i Stockholm till vd:n Christian Clausen.
Något taskig tajming kan jag tycka. Är detta ett utfall av att vissa segment, bankvärlden är ett, i samhället ser sig stå ovan vanligt folk och normal etik & moral och helt enkelt skiter i vad gemene man tycker och tänker.

Jag har tidigare skrivit om Nordea i bonusfrågan och kan än en gång vara nöjd med att jag 2008 slutade som kund i Nordea efter 40 år som kund i Sundsvallsbanken - Nordbanken - Nordea. Jag är numera mycket nöjd kund i Handelsbanken.

Som om det inte räcker med en lyxvåning för VD:n så får han dessutom gå i pension vid 60 år och får ut hela pensionen på ett bräde. Så där 100-125 miljoner.

1 kommentar:

  1. Men herregud, är det sant!?!
    Har inte läst svenska nyheter på länge ser jag...
    Hur kan de göra nåt sånt?
    Låt mannen köpa sin egna lägenhet, inte ge honom en i bonus. Herrejisses...
    Men det är väl som frågan här i NZ: Ska de skatta de rika nästan 50%? Svår fråga tycker jag i och med att jag kan se hur en person jobbar och jobbar för att komma sig uppåt, och efter många år med slit tjänar de äntligen en bra summa pengar om året. Då kommer regeringen och säger att hälften av vad de tjänar ska gå till skatt.... Nja, inte så bra kanske... Men jag är oxå lite kluven...

    SvaraRadera