Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 12 april 2012

En kategori människor att akta sig för







När jag läser om människor i Sverige som på olika sätt far illa så brukar jag skriva ett inlägg om detta. Oftast är det myndigheter och, enligt min mening, inskränkta tjänstemän och politiker som ligger bakom. Idag har jag läst några upprörande ärenden men känner inte för att klaga och ondgöra mig specifikt över dessa fall.

Däremot hittade jag ett bra ordstäv som passar in på de människor som lämnar empatilådan hemma och slutar tänka när dom går till jobbet. Där är det nämligen så fiffigt ordnat att den som vill alltid kan hänvisa till lagar och regler, sluta tänka och helt ställa sig själv utanför verkligheten.
Så här lyder dessa rader;
- Hjärnan är ett fantastiskt organ. Den börjar arbeta så fort du vaknar på morgonen och slutar inte förrän du kommer till jobbet.

4 kommentarer:

  1. Tyvärr tror jag det finns ett alldeles för stort antal som lever efter den devisen!

    SvaraRadera
  2. Vi har ett gäng i min hemkommun som absolut passar in på den beskrivningen. Ska genas stjäla dessa visa ord och använda dom väl!

    SvaraRadera
  3. Marina: Ja, tyvärr.

    ÄlgEva: Bra om du kan få nytta av mina vardagsfilosofiska tankar.

    SvaraRadera
  4. De där raderna hade hade någon satt upp på vår personaltoalett på gamla jobbet vilket jag inte alls tyckte passade...absolut inte i det yrket jag jobbar!

    SvaraRadera