Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 12 april 2012

Oops, en medtrafikant

När man , som jag , bor på landet så besväras man sällan av tät eller störande trafik. När jag häromdagen åkte på en av mina långresor ner till postlådan så fick jag dock väja för en medtrafikant. I det ena hjulspåret på vår lilla väg så gick en igelkott. Så snart den blev uppmärksam på min framfart så sökte den skydd vid sidan av vägen. Jag stannade förstås för ett foto och en pratstund. En pratstund är på sin plats om det dyker upp en medtrafikant i dessa trakter. En medtrafikant som dessutom visar hänsyn och går åt sidan.


Efter mycket sökande med kameran hittade jag min medtrafikant och kunde föreviga den.


Visste du att en fullvuxen igelkott väger  600 gram, har 36 tänder och  5000 taggar?

6 kommentarer:

  1. Igelkottar är egentligen ganska söta djur.

    Önskar dig en fortsatt bra dag, och hoppas vi hörs vid något annat tillfälle

    SvaraRadera
  2. Zoega59: Visst är igelkottar trevliga, trots att dom har taggarna utåt.

    SvaraRadera
  3. Härligt att ha tid att prata med sådana trevliga medtrafikanter.

    SvaraRadera
  4. Marina: En ynnest att ha möjlighet att kunna stanna upp i vardagen och ta del av "det lilla."

    SvaraRadera
  5. Den lilla medtrafikanten skulle jag vilja se lite oftare hos oss också! Jag minns inte när jag såg en igelkott i Norrland senast...

    SvaraRadera
  6. aNITA: Det var den första jag sett sedan vi flyttade hit -08.

    SvaraRadera