Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 24 oktober 2014

En tur i svampskogen

I onsdags hade D bjudit ut en väninna på en svamptur i skogen där hon och Nelson brukar ta sina långa promenader. Utrustade med var sin korg drog de till skogs och efter mindre än 2 timmar var de tillbaka med var sin rågad korg med härliga kantareller. Det blir en guldgruva att ösa ur under vintersäsongen.
 
 
D ser glad och nöjd ut med svampturen.

10 kommentarer:

  1. Så härligt med svamptur! :) Va roligt att få besökare på bloggen som kommer från Ångermanland! Ser att du bott i Näsåker oxå! Jag hade min farmor och farmor i Åsmon och mormor och morfar i Norrmoflo! :) Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Välkommen! Kul att du tittar in på min blogg. Ortsnamn som Åsmon och Norrmoflo klingar välbekant i mina öron. Mina föräldrar hade Shellmacken i Näsåker under 50-60-talen. Senare Shellmacken på Remsle , Sollefteå. En fin helg till dig oxå!

    SvaraRadera
  3. Den där korgen hade jag inte tackat nej till :D Trevlig helg, Madame Edith

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen! En sån korg tackar man så klart inte nej till. Trevlig helg!

      Radera
  4. Svar
    1. I tuff konkurrens med hjortron, även om dessa fått stå tillbaka sedan jag lämnade Norrland.

      Radera
  5. Oh, vad härligt! Får mej att längts till Sverige! Fast det är ganska varmt och skönt i Spanien!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tillfällen som dessa som ändå gör den svenska hösten uthärdlig. Ha en skön helg i behagliga Spanien!

      Radera
  6. Har din "D" svampnäsa? Jag blir överlycklig när jag finner svamp, det är långt ifrån varje år det händer! I år har till och med jag funnit massor med kantareller. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har fått en allt bättre svampnäsa sedan vi flyttade ut på landet. Visst är det härligt när du upptäcker att var än du sätter din fot så omges den av kantareller..

      Radera