Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 4 mars 2015

Årligen återkommande

Bildresultat för datorproblem
Vad kan vara felet denna gång?


Så var det då dags igen för den i mars varje år återkommande datorkraschen. Kan det bara vara otur eller är jag hemsökt? Det finns förstås också den möjligheten att krascherna beror på brister i handhavandet eftersom datorn och jag inte alltid är helt överens om tagen.

Som väl är så finns alltid Jenz och hans medarbetare på TKS Datorservice att ringa till och dagen efter samtalet är datorn hämtad och "inlagd för operation" med löfte om hemgång innan helgen.  Det är sånt som kallas  kundfokus och förstklassig service. Bristvaror i alltför många branscher. Innan helgen blir det inga flera inlägg då jag som enarmad har svårt att komma överens med D:s bärbara dator som jag lånat för detta inlägg.

10 kommentarer:

  1. Datorer är bra så länge de funkar... Tur att du har bra hjälp till hands!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att doktorerna hittar felet! Tänk om den servicen kunde gälla oss mer mänskliga varelser när vi behöver lite lagning också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi människor får förlita oss till vårdgarantin på 90 dagar, som för mig senast visade sig vara 360 dagar. Häpp!

      Radera
  3. God bättring sänder jag till datorn!

    Välkommen tillbaka när du åter är med på banan!

    SvaraRadera
  4. Det är som med bilar, det är bra då de går. Hoppas på en lösning nu som är permanent.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo,bilar och datorer har en del gemensamt. Ack så nödvändiga, men inte alltid lätta att hantera.

      Radera
  5. Det var då konstigt, för vår dator kraschade också i mars ifjol. Som tur är lever den nya dock... än så länge.
    Kul att du gör reklam för firman som fixar datorn.
    Sköt om dig tills du åter är synlig i rutan igen:-)

    SvaraRadera
  6. Idag kom grabbarna åter och installerade min dator som nu är pigg och fräsch igen och jag är åter i rutan. Skönt!
    Jag ger gärna rosor till företag som gör det där lilla extra som jag alltid blir så glad för.

    SvaraRadera