Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 14 oktober 2015

Tveeggat

När jag tittar ut en morgon som denna så känner jag  mig inte alls modfälld för att det är höst. Nej hur skulle jag kunna vara modfälld när jag ser en blå himmel och en sol som dansar över gräsmattorna. Men, när jag öppnar fönstret för att ta några bilder så känner jag av det som D nyss ropade till mig: " Det är nollgradigt ute"! Nu förstår du vad jag menar med rubriken.
Solen dansar över gräset och ger en lätt smekning
 till tegelmuren.

Höstfärgerna gör sig riktigt bra mot den blå himlen.

6 kommentarer:

  1. Grattis till solen:-) Då är det kanske aningen lättare att stå ut med nollgradigt. Här har termometern masat upp sig till 9 grader och enstaka stycken blå himmel syns däruppe.

    SvaraRadera
  2. Och jag som älskar både färgerna och kylan! Jag tycker att ingen gång är luften så underbar som när den är kall. Och solen skiner. Kom en liten reservation där. Som västkustare är man både van och vansinnigt trött på grått och blött väder. Men sol, höst, fina färger och klar hög luft med lite bit i, bättre kan det inte bli! Tycker jag!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har, av förklarliga skäl, blivit kinkigare med vädret efter min stroke Förr hade jag fördragsamhet med alla typer av väder.

      Radera
  3. Här är det också knallblått och med alla färger i träden är det bara så underbart!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att vi enas om att hösten inte bara är grå och trist. Den

      Radera