Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 6 januari 2016

Gott & nyttigt - hund & katt

Det blir många varianter på sallader så här efter storhelgerna. Så oxå igår.  Idag blir det fisk.
Läcker sallad med fikon, ädelost, vegobacon, mixsallad,
valnötter,  mandelspån, en god dressing
och D:s nybakade ciabatta.
Jag bjuder även idag på några bilder av våra fyrfota familjemedlemmar.
Osborne är en alert liten kille.

Sigge och Osborne närmar sig varandra
allt mera.

Osborne kollar vedförrådet i köket. Något
som föga bekymrar Nelson.

8 kommentarer:

  1. Ha, ni fuskar alltså liiiiiiiite ibland;-) Ecobacon är väl inte vegetarisk eller...

    Skrattade gott när jag såg bilden på Sigge och Ozzy. Helt klart att de försöker stirra ut varandra och jag slår nästan vad att det är Sigge som vinner. Ozzys bur ser ut at vara limegrön - min favofärg. Bra val där:-)

    SvaraRadera
  2. Vegobacon låter ju intressant och sallanden ser verkligen smaklig ut. Gillar att äta nyttigt och tror det har en väldig stor betydelse vad man äter och att det också påverkar hur man mår. Fikon, valnötter och mandelspån är ju hur nyttigt som helst och man får i sig en massa nyttigt fett av nötter :-)

    Kan inte annat än smälta när jag tittar på fina Osborne. Tycker det är jättekul att följa hans framsteg och lärdomar. Skönt avslappnad bild på Nelson den sista !! V

    Vi håller på att undersöka lagarna här som vi hört har förändrats när det gäller husdjur. Nytt är att även om det står i föreningens stadgar att husdjur inte är tillåtna så sägs det idag inte vara giltigt. Vi väntar med spänning på svar från vår advokat :-) Ha en skön fortsatt dag på Getingstorp !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska stå vegbacon som du ser i mitt svar till BP.

      Det går som på räls för våra fyrfotingar.

      Jag gillar Malta, men inte om dom har lagar som motsätter sig husdjur. Hoppas att förnuftet vinner. Ha de gott!

      Radera
  3. Ursäkta, fel av mig. Det var vegbacon/soja bacon. Det kan bli så här då jag ofta plockar fram recepten som D sedan veganpassar. I det här receptet så byttes ekobacon ut mot vegbacon. Check! Då har vi rett ut denna blunder.
    Vi är ju inte slaviska vegetarianer som du oxå ser av att vi idag äter fisk. Kött förekommer dock inte, förutom att jag fuskar med några skivor julskinka varje år.

    Sigge smög sig verkligen ut ur sin korg och gled sedan nonchalant förbi Osborne som dock inte skäller på Sigge.
    Osbornes hage, inte bur, är en något mörkare nyans än limegrön. Ok val det oxå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Då har jag lärt mig nå't nytt igen. Har aldrig hört talas om vegbacon. Du behöver absolut inte ursäkta dig. Ingen är perfekt - inte ens du (och jag);-)

      Just ja, då "buren" har rätt färg - grönt - så okej, då får "buren" väl vara en hage då;-)

      Radera
    2. Bloggvärlden är en ständig källa till ökad kunskap.
      .Hage. Bravo!

      Radera
  4. Salladen låter supergod! Vi tänkte börja laga lite mer vegetariskt, men samtidigt som vi tänkte så flyttade Peters yngste son (som är rädd för grönsaker) in.... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rädd för grönsaker, ha, ha. Där har Peter och du nåt att jobba med.

      Radera