Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 22 januari 2016

Fotbollslögner

Gareth Bale.  Det är viktigt att vara dyrast. Christiano Ronaldo. 

Gareth Bales övergång från Tottenham till Real Madrid 2013 har nu avslöjats vara den dyraste någonsin i fotbollshistorien. Något som tidigare förtigits  (förtiga=ljuga) för att inte göra "primadonnan" Christiano Ronaldo upprörd. Tänk så mycket märkligt som försiggår i fotbollsvärlden. Lögner och bedrägligt beteende är tyvärr vanliga ingredienser i fotbollsfamiljen.

Att Gareth Bale skulle gå en lysande framtid till mötes förutspådde jag däremot redan 2011 i detta inlägg. Det var tidigt i min bloggkarriär så jag hade inte ens lärt mig att länka slår det mig när jag tittar tillbaka. I februari 2013 så förutspådde jag en kommande övergång till någon av de stora klubbarna, t. ex. Real Madrid.

Att det nu blev en övergång tyckte jag var tråkigt då Tottenham länge varit mitt favoritlag. Jag har ändå troget hållit fast vid hetsporrarna. Detta trots att framgångarna uteblivit. Inför varje säsong så förväntas det äntligen lossna, men icke. Inte så konstigt när man gör sig av med de stjärnor man fostrar. Därför misstänker jag starkt att Harry Kane är nästa stjärna att lämna Tottenham. Kanske är det oxå dags för mig att lämna. Frågan är då vart jag ska flytta mina sympatier. Det är ju inget man bara gör så där i en handvändning utan ett beslut som noga måste övervägas. 

10 kommentarer:

  1. Som sagt, det finns vissa beslut som kräver noggrann eftertanke!

    SvaraRadera
  2. Du borde bli spelaragent!
    Det är ju hiskeliga summor det handlar om i dagens fotboll, nå't jag har svårt för att svälja faktiskt. Var kommer alla dessa pengar ifrån kan man ju fråga sig...

    Det ska bli intressant att höra vad Ronaldo nu har att säga.

    Är inte så insatt i Tottenham, men Pat Jennings kommer jag såklart ihåg. Dagens spelare känner jag inte - ooooops! PL är inte min starka sida som du ser. Är bättre på landslag... tror jag;-)

    Men Tottenham ligger ju faktiskt på fjärde plats i PL (googlade). Kan tala om för dig att det är betydligt mera smärtsamt att vara Hammarby supporter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spelaragent? Nej, jag är nog alldeles för rättskaffens för att röra mig i de korridorerna.

      Ronaldo. ja han kan ju alltid skratta hela vägen till banken.

      Du kan dina målvakter du.

      Visst, fjärde plats är inte dåligt, men jag vill se hetsporrarna högst upp.

      Jag såg en artikel där Nanne Bergstrand sade att ”Hammarby ska vara ett lok i svensk fotboll”. Ska vara låter lite defensivt. Ska bli heter det väl. Om några säsonger kanske han kan säga ”Hammarby är loket svensk fotboll”. Då kommer väl du att gå i grönvitt varje dag.

      Radera
  3. Oj, inom fotbollsvärlden känner jag mig helt vilse i pannkakan men kan ju alltid passa på att försöka lära lite för nöjes skull :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kanske svårt att uppamma ett intresse för fotboll bara så där utan vidare, men det är ju en fascinerande värld på så många andra sätt än fotbollsmässigt. Du får väl haka på BP och mig när vi djupanalyserar spelare, lag och matcher.

      Radera
  4. Å, fotbollen lämnar jag till dig och BP, men önskar trevlig helg!
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar bara vara BP som vill ge sig in i fotbollstugget. Trevlig helg!

      Radera
  5. Gareth Bale är walesare!!!!!!! Hurra!!!!!
    Det har talats länge här om att han var den dyraste fotbollsspelaren genom tiderna, visste inte om hemligheten.
    Ha en bra helg!!!

    SvaraRadera
  6. Bara detta borde höja fotbollstemperaturen i Wales som kanske kan överraska i EM i sommar. Trevlig helg!

    SvaraRadera