Gårdagens filmval. |
Jag gjorde två försök att ringa Viasats kundtjänst som jag så ofta lovordat. Den här gången blir det inga lovord. Vid första försöket började jag som nummer 23 i kön och efter lååång väntan och som nummer 3 så bröts samtalet. Vid andra försöket började jag som nummer 18 och innan jag var framme så bröts samtalet igen.
Det fick därför bli film på datorn. Det blev en animerad film som heter "Resan till Melonia", ett filmäventyr om grönsaksön Melonia och industriön Plutonia. En film de inte tidigare sett och som de gillade. Det blev en helt ok filmkväll till slut tyckte Erik och Alice. Godis och chips ingick så klart. För mig var det extra mysigt att på egen hand kunna fixa nåt som de gillade. I vanliga fall är det som bekant Farmor som fixar allt här på Getingstorp.
Planen för den här Getingstorpsvistelsen var att Erik och Alice skulle åka hem idag, men så blir det inte. Dom vill stanna längre. Till på söndag, minst. Vill dom det så får dom så klart det. Vi får väl se hur länge mamma och pappa klarar sig utan sina gullungar.
Det allra bästa betyget: Stanna så länge som möjligt! Njut av tillvaron tillsammans! :)
SvaraRaderaJa, visst är det bästa betyget; det som vi alla gärna vill ha.
RaderaSå härligt att få njuta av barnbarnen som trivs så bra. Skall komma ihåg filmen tills mina barnbarn blir stora nog.
SvaraRaderaHa det så gott i helgen !
Ja, den filmen tror jag många barn tycker om. Ha de så gott i vårförberedelserna!
RaderaHej, Steve!
SvaraRaderaDet var verkligen inte bra om samtalena bröts när du väl hade kommit fram!
Igår var det en driftstörning som påverkade samtliga kunder på fiberplattformen, därav den långa hanteringstiden.
Vi vill givetvis se till att hjälpa dig med problemet när du försöker titta på Viaplay.
Det jag skulle rekommendera är att du hör av dig till oss på Facebook för att felsöka där, alternativt så kan jag se till att min kollega slår en pling till dig; hur som haver behöver jag ett telefonnummer.
Det kanske inte är det optimala att skriva ut sitt telefonnummer på bloggen, så återkom gärna till mig på facebook så ska vi se till att lösa ditt problem!
Jag önskar dig en trevlig taco-fredag och en fantastisk helg!
Mvh Emma
Viasat Kundservice
Hej Emma!
RaderaTack för att du uppmärksammat mitt problem och tar kontakt . Jag har inte Facebook och har ej för avsikt att skaffa. Mitt telefonnummer finns i min kundakt hos er.
Tack för hälsning även om det inte blir tacos idag. En fantastisk helg ser jag som vanligt fram emot. Ha de gott själv!
Gott att det löste sig till slut! Onekligen börjar tillvaron bli ganska komplicerad med den tekniska utvecklingen som går rasande fort - jag som är en synnerligen oteknisk person och även har barnbarn känner ofta frustration numera, att jag lärt mig blogga om än på en anspråkslös nivå är något av en gåta för mig men händer något oväntat så blir jag ganska hjälplös.
SvaraRaderaOch så detta att hänvisa till FB, vi är väl några få kvar kanske som inte känner att vi har ett stooort behov av FB..
...och inte har jag någon mobiltelefon heller av den anledningen att jag inte behöver någon sedan jag slutade arbeta men jag får ibland frågan varför jag inte vill uppge mitt mobilnummer, att jag inte äger någon mobil är tydligen otänkbart.
Trevlig helg!
Jag känner mig inte bara omsprungen av den tekniska utvecklingen utan t o m varvad gång på gång. Men, jag vill inte vara den förutan. Personligen har jag ändå haft oerhörd nytta av den.
RaderaTrevlig helg!
Ursäkta att jag asgarvar här! Du har återigen lyckats med att få en kommentar från Viasat! Deras robotar har lika stor makt som din blogg! Helt otroligt faktiskt! Gillar även ditt svar. Klockrent! Ja, dessutom gillar jag din attityd - du vågar vägra FB, precis som jag. Å Emma är ju riktigt "personlig" mot dig. Snabbtänkt av henne att önska dig en "trevlig taco-fredag". Då måste hon har läst ditt inlägg till slutet och antagit att det blev tacos på grund av att barnbarnen var kvar hos er. Smart och trevligt måste jag säga.
SvaraRaderaÅ om de har driftstörningar är det ju faktiskt ganska smart att deras webbplats informerar kunderna om det, eller hur!!!
Är ju ungefär lika tekniskt begåvad som du och antar ofta att det är mitt/vårt fel när nå't inte funkar, men har lärt mig den "hårda vägen" att alltid gå in på "driftstörningar" hos våra operatörer först för att se om problemen ligger hos dom, vilket de faktiskt nästan alltid gör - problemen alltså.
Nu kom jag av mig totalt som du ser;-)
Tänkte egentligen bara säga att jag är mäkta stolt över dig. Eller säg som så - du må ha en icke fungerande kroppshalva, men din hjärna är det då absolut inget fel på:-) Att barnbarnen ville stanna kvar hos dig/er är den största komplimangen du kunde få!!!!!! Det är ju faktiskt lite åldersskillnad mellan dom och dig om man säger så.
Är nästan benägen att ge dig en kram för inlägget och bedriften att du löste filmproblemet så smidigt, men jag är inte så säker på att du är av den "kramiga sorten, så jag låter bli;-)
De leverantörer av tjänster som jag köper FÅR VETA NÄR DET INTE FUNGERAR. D brukar säga att "rödlampan" lyser så snart jag är " på krigsstigen" vilket gör att dom ser till att vara "på tårna". Kanske därför Viasat alltid "hittar" mig. Oavsett var de tekniska problemen ligger så besväras jag av att få dom i "mitt knä".
RaderaKom du av dig igen? Ja, är det inte halloumi så är det nåt annat.
Stolt över mig? Tack för ett sånt omdöme! Nu hade stroken vänligheten att slå till så satt hjärnan förblev intakt vilket jag förstås gläds över. Att sen min lekamen blev "halverad" är ett annat bekymmer, om man säger så.
Jag är inte säker på att jag vet hur den "kramiga sorten" är, men jag både ger och tar gärna emot en kram även om det inte är min grej att sprida kramar på bloggen. / Trevlig helg!
Vad härligt det låter att de vill stanna! Med eller utan film.
SvaraRaderaKan inte det där med nedladdning o s v, så har inga råd.
Ha en fin barnhelg!
Visst är det härligt att dom vill vara hos oss. Det går lika bra utan film tycker dom. Här blir det aldrig tråkigt då det alltid finns nåt att göra/hitta på.
RaderaNedladdningsproblemen ligger antagligen hos leverantören så jag avvaktar till dess jag har lust att ringa igen.