Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 29 mars 2016

Påskrester

Nej, det här är inget nytt måltidsinlägg, bara ett konstaterande att Påskhelgen är slut och att vi är åter i vardagen. Det som återstår och minner om påsken är gula tulpaner; säsongens sista därtill.
Påskrester på bord och i fönster.

Den här buketten har jag lätt att förlora blicken i.
En extra bra avslutning på helgen blev det då MoDo igår kvaddade Leksand med 7-1. 3-2 i matchserien nu och en ny vinst på onsdag i Leksand så har MoDo säkrat SHL-kontraktet. Det börjar dock bli påfrestande med det här lindansandet år efter år.


6 kommentarer:

  1. Ja, för "vår del" tog det ju slut i kvarten och det med besked!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slutspel är ändå bättre än "överlevnadsserien".

      Radera
  2. Otroligt vackra tulpaner! Jag hoppas för min del att Leksand slår tillbaka och vinner på onsdag! ;)

    SvaraRadera
  3. Om Leksand vinner på onsdag så får jag hoppas att MoDo tar hem den 7:e matchen. Synd att inte båda kan spela i SHL, men det blir allt svårare för lag, även klassiska sådana, från mindre orter att spela på elitnivå. Beroende förstås på att storstadslagen har bättre ekonomiska förutsättningar.

    SvaraRadera
  4. Ja, om du är MoDo-fan så vet du ungefär vad jag genomgår varje år när Hammarby kravlat upp sig till Allsvenskan igen efter år i Superettan. Nu gillar jag ju iofs Leksand, men eftersom Peter Forsberg är MoDoit så får det gå an den här gången;-) Ishockey är jag inte speciellt insatt i...

    Såg att Sverige grejade 1-1 mot Tjeckien. Har en känsla av att matchen inte var en höjdare direkt. Å att Lars Lagerbäcks Island slog Grekland på bortaplan - Respekt som man säger om man håller på med Stryktipset;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den där åkaurkravlasiguppkänslan är bekant.

      Gårdagens match gav inga besked. När t o m Zlatan bränner solklara målchanser så blir det svårt. De unga nykomlingarna är inte riktgt redo att ta steget ännu.

      Radera