Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 15 september 2016

Nu kommer den visst

Även om oxå den kommande veckan ser vädermässigt hoppfull ut så börjar jag nu se allt flera hösttecken omkring mig när jag susar runt med elmoppen här hemma.

När aftonsolen tar vägen genom portalen,
då är det höst.

När vyn på vägen hem från soptunnan ser ut så här,
då knackar hösten på.

Likafullt vackert tycker jag.

Årets sista gräsklippning närmar sig visst.
Då är det höst.
När jag höjer blicken utanför Getingstorp så dyker flera hösttecken upp. T ex har ishockeysäsongen startat. MoDo vann igår premiären i hockeyallsvenskan borta mot Västerås. Ett första steg på vägen tillbaka till SHL som startar på lördag och där MoDo förhoppningsvis ånyo återfinns nästa säsong. 

Samtidigt har fotbollens Champions League 2016/17 rullat igång. Och i kväll kan Sveriges fotbollsdamer ta den avgörande poängen mot Slovakien för att vara klara för nästa års EM-slutspel

Som du ser, det stundar bråda tider även för en pensionär på Getingstorp.



10 kommentarer:

  1. Tecknen på höst finns där onekligen, men 27 varma grader i skuggan talar ett annat språk! Minns i november den ljuva september lär vara en aktuell slogan i år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tveklöst gångbar i år. Den ska jag nynna på i november.

      Radera
  2. Vill gärna inte erkänna det. Men visst är hösten på intågande.
    Och den är ju himla vacker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl böja oss för detta faktum. Och visst är den vacker, när man efter en tid vant sig.

      Radera
  3. Tur att hösten kan vara väldigt vacker och mysig den också, på sitt sätt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen! Ja, den är ju det. På sitt sätt.

      Radera
  4. Visst märks det att solen "ligger" lägre och skuggorna blir längre och kommer tidigare. Men så länge värmen består och solen lyser från en blå himmel klagar jag inte.

    Åsså missade jag dammatchen totalt, men kul med en 2:1 seger. Mindre roligt för MAN UTD som fick stryk i Rotterdam. Det dök visst inte att ta med sig ett B-lag till Holland...

    Ishockey är jag inte bra på. Följer visserligen med på Sportbladet, men det är allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste vara omtöcknad av vädret då du t o m missade dammatchen. Du missade inte så mycket, ännu en medioker tillställning. Hur fixade dom OS-silvret????? Sverige kanske är särskilt bra att anpassa sig till motståndet. Bra motstånd, bra insats. Sämre motstånd, medioker insats.
      B-lag duger inte i dagens toppfotboll. Är smekmånaden redan över för Man U?

      Radera
  5. Det gäller att se det från den ljusa sidan när hösten börjar ge sig tillkänna och det verkar du ju göra.

    SvaraRadera
  6. "Looking at things from the bright side" har visat sig framgångsrikt för min del så jag fortsätter på den linjen.

    SvaraRadera