Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 11 november 2016

Vinterförberedelser

Nu är D i full färd med att iordningställa trädgården för vintern. Än så länge små förberedelser, men  inom några veckor så ska div. belysning och andra vinterattiraljer vara på sin plats.  Och inte minst ska Birdie nam nam öppna för säsongen.

Vi har hittills fått rätt sparsamt med snö och har förskonats från det kaos som Kungliga Huvudstaden drabbats av. Dessutom förutspås nu varmare väder vilket innebär att vi har snöslask att se vänta. Men, tids nog kommer den vita varan i önskad mängd och den rätta vinterstämningen kan infinna sig. 

Som synes har vi fått rätt sparsamt med snö hittills.

 Poolen i vintervila.

8 kommentarer:

  1. Fint med ljus på vintern! Men slasket slipper man gärna ...

    SvaraRadera
  2. Om du bara visste hur mycket jag ser fram emot vinterslasket som i den kungliga huvudstaden brukar se ut som en kaffé Latte (inte jag som sa det utan en kollega).

    Fortfarande grattis till snömängden på Getingstorp. Här ska det snöa igen på söndag...

    PS. Efter första halvlek FRA-SVE är jag riktigt nöjd. En av Sveriges bästa matcher på länge med tanke på motståndet. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att bo i en Kaffe Latte låter lite tråkigt.

      Tack, jag är så nöjd med snömängden här på Getingtorp. Det är klart att huvudstan ska ha mycket snö. Vill man vara störst och bäst så...... Kom bara ihåg var ni parkerar så att ni skottar fram rätt bil.

      Sverige gjorde en kanonmatch, ,men surt med förlusten. Det kanske ändå är nåt bra på gång.

      Radera
    2. Håller helt med dig. En av Sveriges bästa matcher på länge, speciellt med tanke på motståndet. Å vi hade faktiskt bättre målchanser än Frankrike. Så himla synd med 2-1 målet som kan diskuteras länge - målvaktstavla, offside, frispark. Skitsamma Sverige har verkligen nå't riktigt bra på gång, å det känns riktigt bra faktiskt:-)

      PS. Jag gillar inte lagom alls, men med tanke på väderleken just nu vill jag absolut inte vara störst och bäst heller - bor ju dessutom i en förort:-))))))) DS.

      Radera
    3. Inte ofta man känner sig nöjd efter en förlust, men framtidstron får väl väga upp den här gången.
      Förvisso är Täby en förort, men nollåttor är ni likafullt.

      Radera
  3. Jag föredrar nog det vita framför det grå som kommer automatiskt med plusgraderna, det lyser ju alltid upp med det vita. Sedan behöver man ju inte få sådär mycket på en gång så det blir kaos, och kanske inte så tidigt som i mitten av november...

    SvaraRadera
  4. Jag föredrar oxå det vita. Men, inte så mycket, inte så tidigt och inte ligga kvar så länge.

    SvaraRadera