Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 27 januari 2017

När bloggfoder saknas

Bildresultat för svd tidning
Bjöd på dagens bloggfoder.

När jag inget eget bloggfoder har så ramlar jag oftast över något i min dagliga genomläsning av dagstidningar som räddar dagens blogginsats. Så skedde idag.

Bakgrunden till mitt gårdagsinlägg ser jag berörs i en ledarkrönika i SvD idag. Intressant och väl värd att läsa tycker jag.

I en annan ledarkrönika i samma tidning finner jag intressanta tankar om skolan, barn och deras förmåga och vilja till inlärning. Även denna ledarkrönika tycker jag är intressant och väl värd att läsa.

4 kommentarer:

  1. Bra att SvD levererar ditt bloggfoder idag! Läste den första ledarkrönikan och typiskt jag fastnade jag på Nordströms "puderrosa" kläder från Åhléns. Ytterligare en anledning att avsky rosa med andra ord...

    Den andra ledaren - ja, får man säga att det var bättre förr? Ibland får man nog det tycker jag, som i det här fallet. Har ju inte heller några egna barn, men har hört mycket från en kollega som har en 8- och en 14-åring. Det räckte och bekräftar ledarens synpunkter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstod att du skulle fastna på det där "puderrosa". Det är ändå bra att bloggfoder finns att hitta lite här och var.

      Radera
  2. Jag funderar lite på om jag skulle bosätta mig på den värmländska skräpyta som vår sommarstuga står på, vad jag skulle bli då. Jag menar, något barn är jag ju bevisligen inte längre och förhoppningsvis ska jag väl inte bli alkoholist så då återstår väl bara en av de där resterande knäppgökarna...
    Angående ledaren om skolan så är det väl inget nytt, att alla, oavsett om det handlar om barn eller vuxna, har lättare att koncentrera sig och lära sig om det handlar om något som man är intresserad av. Eller som min man alltid säger, han hade väldigt svårt att lära sig alla årtal i skolan medan det aldrig var några problem att rabbla samtliga resultat som redovisades på sportspegeln... Den stora utmaningen är kanske att göra det som ska läras ut intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Apropå knäppgök. Vad kallas en föreläsande professor som klär sig i puderrosa?

      Ska man ge bort något så ska man så klart vara noggrann med hur "gåvan" paketeras.
      Den var bra den där liknelsen med sportresultaten.

      Radera