Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 5 juli 2017

Tänk så tiden går




Idag fyller morfars lilla prinsessa 6 månader. Tänk så tiden går. Nu önskar jag bara att jag får hänga med och följa din uppväxt länge till.
Sara Hammars foto.
Liv ser nöjd ut med mamma Saras
senaste vagnförvärv.
Per Lindkvists foto.
När pappa Per väljer outfit blir det hårdrocksbetonat.

12 kommentarer:

  1. Håller med, tiden går i en rasande fart. Det sa min man också igår när vi satt och åt middag, vilket jag höll med. Tror att det märks lite extra man har ett litet barn i sin närhet, ser alla framsteg och något nytt har nog alltid gått framåt vid de tillfällen när du träffar lilla Liv. Underbar bild på henne, den undre. Pigga nyfikna ögon hos en strålande liten tjej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Liv är en riktig energigivare. Precis vad jag behöver.

      Radera
  2. Ja tiden går fort det ser man på barnbarnen :) Det hårdrocksbetonatade klär lilla tösen, vagnen passar excellent till ;) Vad beträffande uppväxten och rapportering som admin ser jag en glädje att följa dig ju!

    www.nacka144.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill följa mig och då får du Livs uppväxt på köpet.

      Radera
  3. Gu så söt hon är! Nu är det en pigg och nyfiken docka där i pappas famn. Tröjan till trots ... :)

    SvaraRadera
  4. Söt som tusan och alltid glad.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin prinsessa! Också hårdrockskläder :) Hälsningar från Polen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visst är hon en härlig liten tjej.

      Radera
  6. Det inlägget gillar jag skarpt!!! Vilka stora och vackra ögon Liv har - WOW säger jag bara!!! Åsså äntligen en tuff outfit som inte har det minsta inslaget av rosa. Tack Per skulle jag vilja säga:-)

    Sedan tänkte jag såklart på dig och meningen "Nu önskar jag bara att jag får hänga med och följa din uppväxt länge till". Var det inte igår/idag du skulle till Vårdcentralen? Hoppas du inte syftade till ett mindre positivt besked därifrån, för jag hoppas också att du ska vara en förebild - japp, det är du faktiskt - för Liv i minst 20 år till. DSå det så!!!

    PS. Att man ser att man åldra i takt med att barnbarnen växer upp är en helt annan sak;-) DS.

    SvaraRadera
  7. Jag ska framföra ditt Tack till Per.

    Jo, igår var jag till Vc och nu har det tagits prover så att hela gubben blir genomgången. De omedelbara proverna och undersökningarna på plats vara bara bra. Nu är det bara att vänta på besked.

    PS Åldras gör man ju och att göra det i takt med barnbarnens uppväxt känns bara bra.

    SvaraRadera
  8. Oj, vilken liten läckerbit! Vilka ögon, så vackra! Det går fort och snart tar hon studenten. Det gäller att hänga med och ta vara på stunderna!

    SvaraRadera
  9. Ja, verkligen. Häromdan sa jag till D att när Liv tagit körkort så kommer hon att skjutsa dig för att veckohandla. Så nog tänker jag framåt allt, men viktigast är att ta vara på stunderna i nuet.

    SvaraRadera