Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 7 juli 2018

Äntligen!

Igår kväll kom det äntligen ett sånt där välgörande regn. Så efterlängtat.  Jag stördes inte ens av att regnet åtföljdes av ett dundrande åskväder. Temperaturen sjönk snabbt från 30 till 20 grader. Skönt att då sitta i glasverandan med öppen dörr och bara inandas frisk luft. 
Regn och åska på gång.

Det var länge sedan trappan var blöt och
himlen så här vred.
Precis när jag håller på att avsluta detta inlägg så kommer mera regn. Härligt!

Mera regn just nu. Tack för det!

8 kommentarer:

  1. Lite avis blir jag. Marken skriker verkligen efter regn nu. Hoppas hoppas att det kommer till oss också - snart!
    NU laddar vi för att Sverige klarar av England, men det blir svårt - riktigt svårt!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att oxå ni får ett renande regn er till livs.

    YES!Nu laddar vi! Jag känner bra vibbar.

    SvaraRadera
  3. Inte trodde jag att du någonsin skulle längta efter regn. Där fick jag;-) Många landsdelar i Sverige verkar ha fått det efterlängtade regnet, men vi klarade oss än en gång. Inte mig emot. Men jag måste medge att det doftar väldigt gott efter en regnskur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst känns det märkligt att längta efter regn. Idag verkar vi dock vara tillbaka i den efterhängsna värmen.

      Radera
  4. Svar: Du har helt rätt Steve! Jag menade inte att Sverige föll med flaggan i topp mot England. Jag syftade på Sveriges avancemang till kvartsfinal som jag inte trodde att laget skulle göra. Lilla Sverige gjorde iaf bättre ifrån sig som världsnationer som Tyskland, Spanien, Portugal med mera i detta VM. Det ska vi vara stolta över tycker jag.
    Tyckte även synd om Ryssland ikväll. Även de gjorde en insats som ingen hade räknat med. Tycker jag iaf.

    Vad sägs om Frankrike-England i final. Då kanske även min svengelska man som inte ens bryr sig om fotboll vaknar till liv - "for different reasons" liksom;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ryssland- Kroatien var en härlig match att se. Bra fotboll till skillnad från Sverige-England. Grymt små marginaler när det kommer till straffar och Modric hade marginalerna på sin sida.
      Fotbolls-VM får de flesta att "vakna till". Även D följer nu matcherna. Kul.

      Radera