Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 15 augusti 2018

Begränsningar


Mina foton på bloggen är rätt begränsade vilket torde vara väl känt mina bloggbesökare . Oftast är det foton tagna från nåt öppet fönster eller från nån av mina turer med elmoppen. Större än så är inte "min värld". Men, den är stor nog för mig.

Igår morse när jag tittade ut hade vi besök av ett rådjurspar som stod och smaskade på äpplen vid det gamla äppelträdet. Ett bra foto av en sådan händelse låter sig inte tas. Försöker jag öppna fönstret så är dom borta, därför blev det ett något suddigt foto taget genom fönstret.
Ett suddigt foto, sen var hon borta.

På väg ut i den avverkade skogen.
Kl. 05.32 började dagen gry.

Kl. 18.06 var bilden inte lika lustfylld.



8 kommentarer:

  1. Jag gillar dina bilder. Så vacker omgivning, trädgård och så röda, svenska trähus, vilket jag gillar. KOnstigt vad man uppskattar med Sverige när man bor utomlands.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Roligt att du gillar mina bilder. Jag kan förstå att man som utlandssvensk ibland kan sakna "röda stugor med vita knutar".
    En fin dag till dig oxå!

    SvaraRadera
  3. Ojojoj så mycket äpplen! Äter de bara på de nedfallna må det ju vara hänt. Då kanske de ger 17 i sallat och annat. Fast det brukar ju tyvärr inte stanna vid det, de vill ju gärna ha något till äpplena också. Rackarna!

    SvaraRadera
  4. Vi har faktiskt aldrig haft några problem med "våra" rådjur under åren vi bott här. Dom verkar nöja sig med äpplen.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder tagna genom ett rent fönster dessutom:-) Har ju sagt så många gånger att jag gillar dina foton skarpt, men det tål ju att upprepas, eller hur;-)
    Det ser nästan ut som om D har ställt ett fat där för rådjuren att både "ta sig en drink" och äta äpplen. Å ju fler rådjuren mumsar i sig, ju mindre jobb blir det ju för D. Win-win situation med andra ord.

    SvaraRadera
  6. Visst får du gärna upprepa att du gillar mina bilder. En win-win situation, helt klart.

    SvaraRadera
  7. Mysigt med besök från rådjur så nära!!

    SvaraRadera
  8. Ja, de är trevliga grannar som gärna får komma på besök.

    SvaraRadera