Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 25 oktober 2018

Fascinerande variationer

Du som återkommande tittar in på min blogg vet förstås att jag är fascinerad av Getingstorps  omgivningar. Inte minst den nya utsikten jag fått efter att skog avverkats fascinerar mig då den dagligen bjuder på nya ljus- och färgspel, ständigt varierande beroende på tid på dagen.
En tidig morgon ligger dimman tät.

När dimman lättat tar morgonsolen över.
Senare på dagen bjuds nya färger.

Efter några dagars plöjning så är det gröna 
snart ett minne blott.











                       






8 kommentarer:

  1. Det är helt otroligt så mycket variationer det finns i en och samma vy! Det gäller att se, upptäcka och njuta! Snart blir det en vinterutsikt för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinterutsikt. Tänk, det hade jag helt lyckats förtränga.

      Radera
  2. Den första bilden är fylld med magi! Det är många mornar jag kört sonen till skola eller dagis i Sverige och vi sett älvorna dansa på åkrarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst sätter fantasin igång inför såna bilder.

      Radera
  3. Härliga höstbilder, och visst är det fascinerande med hur ljuset ändrar bilden!
    HA det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och allt detta bjuds jag dagligen på.
      Allt gott!

      Radera
  4. Helt otroligt vackert! Att se skillnaden på dina vyer från övervåningen på Getingstorp är faktiskt en fröjd:-) Första bilden är en höjdare som för mina tankar nästan till Robin Hood's Sherwood, fast där är ju skogen tätare såklart, men ändå lika magisk.

    SvaraRadera
  5. Robin Hood och Sherwoodskogen. Det är härligt så olika associationer vi kan få. Ju livligare fantasi, desto mera spännande tolkningar.

    SvaraRadera