Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 20 april 2019

Tidens tand och vindens kraft

Pilstaketet bakom växthuset är snart ett minne blott.

Som jag skrev i mitt senaste inlägg så har blåsten tilltagit sedan skogen bakom huset avverkades. En sak som den tog med sig var  staketet bakom växthuset. En sektion blåste ned och när D kollade resten så kunde hon konstatera att tio år slitit rätt hårt på pilen så det blir helt enkelt till att byta ut hela staketet. Då till något som bättre står emot vind och tidens tand, men oxå smälter in med vad övrigt avskiljande vi skapat i trädgården. För oss är det viktigt att allt vi skapar harmonierar  så det tillåts inga flagranta stilbrott.
GLAD PÅSK!
Ett nytt  staket av den här typen blir det, 
men utan överliggare och X.

8 kommentarer:

  1. Oj, det blir ett stort arbete att sätta upp ett helt nytt plank! Men snyggt kommer det så klart att bli.

    Ha en härlig påsk!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inget jobb D klarar själv, men som väl är så har vi vår alltiallo A som vi oftast kan anlita för större insatser. Snyggt blir det säkert. En härlig Påsk önskar jag oxå er!

    SvaraRadera
  3. Inget ont som inte har något gott med sig. Alltid kul med nytt, och jag är helt säker på att det nya staketet av typen som du visar blir en absolut höjdare (i dubbel bemärkelse).

    PS. Vilken kamp om Premier League titeln det kommer att bli mellan Man City och Liverpool! Hoppas på Liverpool som alltid varit mitt favo lag efter Grobelaars målvaktsspel;-) Men Tottenham är i alla fall så gott som klar för CL. Hoppas du är nöjd ändå trots förlusten idag. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En höjdare, den köper jag.
      Visst blir det en gastkramande avslutning på PL. Jag hoppas oxå på Liverpool.
      Tottenham är omöjliga att räkna på. Synd att Harry Kane är ur spel.

      Radera
  4. Det finns ju alltid jobb som ska göras när man har hus ... Önskar er en fortsatt fin påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, alltid finns det nåt att "sätta tänderna i". Fortsatt trevlig Påsk till er oxå!

      Radera