Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 19 maj 2019

Oxå en premiär

I maj då tar våra vackra björkar för sig.
För första gången sedan vi flyttade till Getingstorp så var gräset inte klippt till min födelsedag den 17 maj. Men, så är det när jag inte längre själv klarar av denna syssla. Idag blev det i a f klippt och då har jag så klart åkt en vända med elmoppen och njutit av prakten.
I odlingsmrådet har D  idag sett till att mycket är på gång.
Poolen fick vila i fjol, men i år ska den igång igen.
Det blev en vända till soptunnan oxå 
och utsikten på vägen hem förnekar sig aldrig.

Den nya utsikten mot Kilsbergen är heller inte så tokig.



8 kommentarer:

  1. Titta! Det bara exploderar nu överallt. Så härligt vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exploderar är absolut rätt ord. Oj, vad jag njuter!

      Radera
  2. Klart du ville agera supervisor så att gräset blev klippt på rätt sätt;-) Bilderna är hur fina som helst och jag fastar speciellt på den du tog på vägen till/från soptunnan. Att länga sopor är ju egentligen det tråkigaste som finns, men absolut inte i ditt fall. Hos dig är det ju ren njutning:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte trodde väl jag att jag skulle njuta av att vara sopåkare på gamla dar.

      Radera
  3. Vilken ljuvlig grönska! Ni bor verkligen i en vacker omgivning, mitt i naturen. Att du nu njuter av tillvaron för fullt är härligt att veta. En tur till soptunnan eller en vända med elmoppen för att klippa gräset är värdefulla inslag i vardagen. Något som de flesta inte alls reflekterar över så länge det är en självklar rutin som man lätt klarar av. Men när det inte längre är självklart, då får man sig en tankeställare. Tycker du är beundransvärd och stark som delar med dig av din vardag om än det ibland känns motigt.

    Börjar längta bort från Malta och som du säkert vet har vi planer på Spanien så snart vi sålt vår lägenhet. Vill helst bo i ett hus på landet med naturen utanför dörren. Framtiden får utvisa vad som sker men en stor förändring är på gång och det känns riktigt bra. Ha det gott Steve!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anita för dina vänliga ord!!!
      Jag hoppas att ni hittar ert paradis på landet. Tänk vilken lycka för Fanny att kunna springa omkring på sitt eget lantliga paradis . Starkt av er att satsa på nåt helt nytt.

      Radera
  4. Så vackert. Det är ett kvitto på den svenska våren. "Soptunnebilden" ser nästan ut som tagen vid Skånes rapsfält! Skönt att inspektera sina ägor som du gör!

    SvaraRadera
  5. Ja, det är nåt visst med att åka ut på sina egna ägor.

    SvaraRadera