Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 5 augusti 2020

Coronasäkra besök

Nej, jag har inte fått några besök, hos mig råder fortfarande besöksförbud. D däremot kan ta emot coronasäkra besök hemma på Getingstorp och dom får jag bildledes ta del av.
Härförleden fick D hjälp av Marcus och Erik att byta ut en del tegelpannor på trädgårdsförrådet/vedboden och hon skickade mig några bilder  från det arbetet.
Erik på väg uppåt och säkerhetslina på plats.


Teamwork.

Här är Erik på väg högt upp i det blå.


Liv har så klart besökt Mormor och hjälpt till i trädgården.

Liv hjälper mormor att ta upp lök och potatis.

Stolt visar Liv upp skörden.

Ute på landet finns roliga kompisar att träffa.


Det finns åkattraktioner att testa oxå.
                                     
Liv vill inte längre vara med på bild.


PS. Inställningarna på bloggen har ändrats och jag kommer ännu inte riktigt överens med nyheterna, därav kan en del märkligheter förekomma.
                                       






6 kommentarer:

  1. Härligt med ett besök på Getingstorp, även för mig som har ju följt dig och D:s liv på Getingstorp. Har saknat bilder därifrån kan jag säga.
    Erik har ju blivit sååååå stor! Och så modig han är att kliva upp på taket där. Eloge!
    Liv har också vuxit till sig oredentligt. Såååå himla söt hon är, och hennes ögon är fortfarande så "speciella". Hon är ju så himla söt:-) D:s bilder är fantastiskt fina:-)

    Ja, idag var första gången som gamla Blogger försvann helt och hållet. Precis som du har jag problem, då jag har himla svårt för att hitta "mina" gamla och invanda grejer, bland annat att få exakt rätt storlek på bilderna. Å just nu är vädret alldeles för fint för att sitta inne och testa Nya Blogger. Jag är precis som du inte nöjd med mitt första inlägg som jag gjort i Nya Blogger - grrrrrrrr.

    SvaraRadera
  2. Även jag tycker det är härligt med besök på Getingstorp. Håller med dig om att D:s bilder är fina.

    Håller oxå med dig om Nya Blogger.... Grrrrrr.

    SvaraRadera
  3. Vilka sommarmysiga bilder, samarbeten både högt och lågt. Det är ju så spännande att dra upp potatisblasten och se vad som hänger med upp samt vad mer som gömmer sig kvar i jorden.

    Ny Blogger har jag använt ett tag så jag känner mig relativt bekväm med det nu. Men de ändrar juh tiden och det är lite enerverande,särskiltn ändringen gick åt del håll.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det mysiga bilder som Farmor/Mormor tagit och spännande för henne med besök nui när gubben inte finns runt knuten.

      Du är nog mera tekniskt bevandrad än vad jag är. Jag hoppas att oxå jag blir bekväm med nyheterna vad det lider.

      Ha de gott!

      Radera
  4. Förstår inte varför Blogger ändrar. Jag har då ännu inte hittat några nya funktioner, som inte finns i den gamla.

    SvaraRadera
  5. Det är inte lätt att tillägna sig alla nyheter och förändringar, men tids nog så landar jag väl rätt. Utan att för den skull veta hur.

    SvaraRadera