Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 25 juli 2020

En promenad i parken

Igår lockade en av tjejerna i personalen ut mig på en rullstolspromenad i stadsparken som jag har alldeles utanför mitt fönster. Ett bra initiativ av henne tycker jag. Det var första gången jag var ute sedan jag flyttade hit den 20 maj. Märk väl att min innevaro har varit självvald. Det beror alltså inte på att jag inte fått möjligheter att gå ut. Tvärtom erbjuds det rikligt med tillfällen till så väl utevaro som deltagande i olika aktiviteter här på Sirishof.
Om bara vädrets makter tillåter så är en längre tur i parken inte alltför avlägsen. Örebro stadspark har tveklöst mycket att erbjuda.

Stadsparken har mycket att erbjuda.

Det är bara att njuta av blomsterprakten.

Där borta, några våningar upp, bor jag.

10 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut i parken och vackert väder dessutom.
    Kanske behövde du bo in dig lite, innan du gav dig ut.
    Hoppas du får en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har4 en fin helg.
      Du har nog alldeles rätt i att jag behövde landa/bo in migt innan det var dags för några "utsvävningar".

      Radera
  2. Det är ju helt perfekt att Sirishof ligger "mitt i smeten" och granne med den fina Stadsparken. Förstår nog att du ville först "bo in" dig och vänja dig vid ditt nya boende. Nu har du gjort det och påbörjat etapp nummer 2 - promenader. Passa på medan vädret är så fint. Så jag hoppas du ger dig ut på flera upptäcktsresor.

    PS. Vad sägs om Liverpool efter 30 år?!!!! Suveränt eller hur!? Unnar verkligen laget segern. Dessutom är tränaren väldigt sympatisk och karismatisk och aldrig snackar skit om andra lag. Allsvenskan däremot är så bedrövlig att jag slutat titta. Kollar bara resultaten. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att det kan vara härligt att bo "mitt i smeten" för mig som är van Getingstorp. Jag är något av en slow starter så det passar mig att etappvis vänja mig vid min nya miljö. Det blir säkert några flera "upptäcktsresor" innan sommaren är över.

      PS. Tveklöst en stark insats av Livverpool, men även en PL-titel blir lite avslagen så här i coronatider. Jag tittar nog på matchen mot Newcastle idag. Håller med dig om Klopp, han är både kompetent och sympatisk. En välgörande motvikt mot "the special one".

      Allsvenskan. Gäsp! Kul ändå att "alla slår alla".

      Radera
  3. Så fint att du nappade på att bli utbjuden på en promenad i det vackra vädret. Det är så grönt och frodigt! Och parken verkar onekligen lockande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det tog tid, som alltid för mig inför "stora beslut". Visst är parken lockande, så det blir nog flera turer, med flera och bättre bilder.

      Radera
  4. Det ser ju riktigt fint ut! Härligt med lite "utsvävningar" så vi får se lite av miljön! Följer gärna med på fler promenader :) Hälsningar från ett regnigt Vänersborg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från grönskan på Getingstorp till grönskan mitt i Örebro. När jag nu måste flytta så kan jag inte tänka mig bättre. Så klart får ni följa med på mina "utsvävningar"..
      Jag tänker ofta på er så här i coronatider m t p att ni alltid är på resande fot med nåt nytt äventyr på gång.
      Ha de gott!

      Radera
  5. Jag tappade bort dig ett tag, men har tänkt på er och undrat hur det gått. Mycket som hänt och stora förändringar märker jag, men bättre läge än Sirishof kan man väl inte önska sig. Sen måste förstås allt annat funka också. Några år sen jag besökte Örebro, men stadsparken kommer jag ihåg.
    Hoppas du kommer att få många fina utflykter framöver.
    Allt gott
    /Anette
    f.d Rost och rädisor Nu Ätliga trädgården
    (Kommenterar ändå som Rost och rädisor eftersom du inte har "Välj profil" aktivt under "Kommentera som". Inställningsfråga bakom kulisserna.)

    SvaraRadera
  6. Så roligt att du tittar in hos mig. Jag har legat på aparlåga en tid.
    Som du så riktigt noterat så har det skett stora förändringar, men D och jag lyckas även hantera dessa på ett bra sätt.
    Det här med inställningar och förändringar på bloggen är inte min starka sida. Ska förstås titta in hos Ätliga trädgården.
    Ha de gott!

    SvaraRadera