Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 29 september 2020

Höstvackert

Som jag skrev igår så förser D mig återkommande med bilder från Getingstorp. Igår fick jag ett antal höstkreationer som hon skapat ute i trädgården. Några ser du här nedan. Så vackert. När jag tittar på bilderna och försjunker i tankar så kan jag känna dofterna, vinden. Ja, det känns som att jag är där. Skönt!

Höstigt, mustigt.

 På uteplatsen, jämte glasverandan.

Bredvid entretrappan.

På entretrappan.

4 kommentarer:

  1. Läckert! D är verkligen duktig. I hennes nästa liv vill hon kanske bli trädgårdsarkitekt. Minns ju att ni i stort sett planerade hela trädgården efter era egna idéer, inklusive den "grekiska" grillen. Gillar speciellt den första kreationen och den med hjärtat. Så skönt att du kan "leva in dig" och känner dig "hemma".

    SvaraRadera
  2. Hon har säkert haft nytta av sin kreativitet och idérikedom i sin karriär som fängelsechef oxå, men visst skulle hon kännas helrätt som inrednings- eller trädgårdsarkitekt. Det är en ynnest att få ta del av allt hon skapar.

    SvaraRadera
  3. Ja, hon har en förmåga att skapa vackra ting som ingen annan.

    SvaraRadera