Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 30 september 2020

Livskvalitet

Idag fick jag en bild av D från hennes förmiddagspromenad med Osborne. Det blev en skogspromenad idag och hade tagit med sig kaffe så att hon kunde dricka förmiddagskaffet i skogen. Det kallar jag livskvalitet.

Osborne vaktar mattes förmiddagskaffe.

Vad gör då Sigge när matte är på promenad med Osborne? Jo, han är oxå ute, nånstans på tomten. Han går aldrig utanför tomtgränsen numera. När Osborne och matte kommer så möter han upp och följer med in.

Sigge ligger på sin favoritstubbe och väntar.



8 kommentarer:

  1. Ozzy är för söt:-) Han vaktar kaffet och Sigge vaktar torpet samt sitter på "ett vakttorn" och kollar när D och Ozzy kommer hem. Sigge måste ha ett bra minne, för han blev ju påkörd för ett antal år sedan. Minns att du bloggade om det, när han försvann och sedan hittades. Det tog ju ett bra tag tills han kunde röra sig obehindrad igen. Tror att den erfarenheten sitter kvar i honom.

    PS. Att din D också jobbat inom Kriminalvården visste jag inte. Men nu förstår jag hur ni träffades. Ja, alltså inte hur, men du förstår vad jag menar... Med min livliga fantasi kan jag föreställa mig att ni träffades på en konferens eller annat event. Och på den vägen är det som man brukar säga;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så att olyckan Sigge råkade ut för satte sina spår. När han återhämtat sig, efter rehab med matte nån månad så blev han en "hemmakatt" och har efter det inte gett sig av på några vandringar utanför Getingstorp. Inte minst därför känns det bra att han kan få fortsätta att bo där.

      PS Så kan det gå och så bra det kan bli sen.DS

      Radera
  2. Vilken mysig bild på Osborne och kaffet i skogen!

    SvaraRadera
  3. Visst kan man se att dom har det riktigt mysigt tillsammans. Bättre matte finns inte tror jag att Osborne tänker.

    SvaraRadera
  4. Idag tänker jag alldeles speciellt på er! Hoppas hoppas att allt hat klaffat så att du och D äntligen kan träffas. Ni kanske redan har gjort det!
    Kramar till er båda!

    SvaraRadera
  5. Tack för dina tankar och kramar! Vi har bestämt att börja med fredagsmys så D kommer i morgon då vi äntligen får träffas. Då ska vi äta en grekisk sallad med vederbörliga tillbehör eftersom det inte blivit någon sådan för oss denna sommar. Då kommer D med korgen fylld precis som hon brukade göra ut till växthuset. Kram!

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni träffats och haft det mysigt tillsammans!

    SvaraRadera
  7. Träffats har vi och mysigt var det som du kan utläsa av dagens inlägg.

    SvaraRadera