Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 8 oktober 2020

70-årsfirande


D på besök.


Igår fyllde D 70 år och kom på besök så att vi fick fira detta tillsammans. Hur mysigt som helst hade vi det. D hade köpt med mat från restaurangen STÅ och det blev hellyckat. Det blev olika pintxos som du kan se på bilderna nedan. Som dryck till blev det utsökta RICHARD JUHLIN. En förträfflig kombination som jag starkt kan rekommendera.

Så här elegant förpackades våra
fem olika sorters pintxos.

Här har vi lyft på locket.

D hade börjat dagen med champagnefrukost i hennes övernattningslägenhet i Örebro, bara 7 minuters promenad från Sirishof.

Här har D dukat till frukost.

Så läckert.


Nu när besöksförbudet till äldreboenden hävts och D och jag kan göra såna här saker tillsammans så känns tillvaron genast ljusare. Då förstår du att jag idag känner mig bättre till mods än på mycket länge.

Jag var så klart nöjd med gårdagen som blev
ett härligt avbrott från mina skrivbordssysslor.


8 kommentarer:

  1. Stort, stort GRATTIS till D, idag i efterskott. Men om jag inte minns fel grattade jag ju i förskott också;-)
    Ett perfekt firande med mat och dryck helt i min smak. Å så fräck D ser ut! Hennes klädsel är också helt mitt stuk kan jag säga.
    Övernattningslägenheten verkar ligga i ett gammalt hus av fönstret att döma. Snyggt, stilrent och vackert.
    Å du ser verkligen helnöjd ut:-) Det gör mig glad att se att du fortfarande kan sitta i en vanlig fåtölj och inte måste tillbringa hela dagen i rullstolen inomhus. Å dina fina tofflor håller med än:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack från D! Så du har oxå en fräck klädstil. Du har rätt, lägenheten ligger i en mycket vacker och välhållen fastighet byggd 1929. Örebros vackraste 1:a brukar jag säga även om jag aldrig sett den irl. Men, jag har förstås sett massor av foton av den. Nog var jag helnöjd allt. Inomhus behöver jag inte använda rullstol utan klarar jag mig ff med gåbock och kan sitta i de flesta vanliga möbler. Min toffelmodell överger jag inte. Har några nya par på lager när jag kört slut på dessa.

      Radera
  2. En stor kram till D! Hon fyller på Birgitta-dagen, det borde jag komma ihåg. Ett av mina förnamn, efter min faster och gudmor.

    Hon ser så tuff ut, min mamma gillar också de där skinnjackorna! Härliga små tilltugg som man blir mätt på. Hoppas hon blir ordentligt firad!

    SvaraRadera
  3. Tack från D!
    Hon är tuff min D. Jackan på bilden är inte en skinnjacka utan en silvrig jacka av annat material, men hon gillar oxå korta skinnjackor.
    De där små tilltuggen var mycket goda och mättande så de kommer vi att äta igen.
    D har blivit ordentligt firad och mera kvarstår. Inte minst barnen och barnbarnen har firat henne med presenter/arrangemang som hon älskar.

    SvaraRadera
  4. Ett stort Grattis till D och till dig som äntligen kan ta emot besök,. Hur mycket du vill!
    God mat och dryck hade ni också. Jag förstår mycket väl att tillvaron är mycket lättare och ljusare för er båda nu! ;)

    SvaraRadera
  5. Stort TACK snälla du! från både D och mig.

    SvaraRadera
  6. Stort GRATTIS till D i efterskott! Vad fint att det blev så lyckat! Och vad gott det såg ut där i lådan :)

    SvaraRadera
  7. Stort TACK! Ja, det blev lyckat och en läcker låda var det.

    SvaraRadera