Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 6 oktober 2020

Promenad i Parken

Igår var det en sån där riktigt fin höstdag. Jag hade då turen att få möjlighet till en promenad i Stadsparken. Det är ju inte ofta jag är ute numera så det kändes extra behagligt denna gång.
Lövkoja av Kerstin Hörnlund 2011.
Ett av Stadsparkens många konstverk.


Jag passar på att njuta av höstsolen..



Svartån blänker.






8 kommentarer:

  1. Härligt med en höstpromenad. Och fåtöljen är ett smycke där den står! Med en liten dyna så är den säkert väldigt bekväm att sitta i där i höstens solstrålar. Fick man sitta i den?

    SvaraRadera
  2. Om man får sitta i den vet jag inte, men jag har sett bilder där man sitter i den. Den har visst restaurerats av konstnären på senare tid och det kanske beror på förslitning efter att man suttit i den. Närmare hur det faktiskt förhåller sig kan jag inte leda dig.

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka. Både träff med din D och en promenad i parken. Jag såg den fina bilden på D. Jag antar att hon njöt lika mycket som du. Nu kan ni träffas när ni vill och kan! Toppen!
    Sköt om er!

    SvaraRadera
  4. Tack!
    Ja, nu ter sig tillvaron ljusare och vi träffas härnäst i morgon då D kommer och vi ska fira hennes 70-årsdag. Ha de gott!

    SvaraRadera
  5. Lövkojan är otroligt vacker! Den hade sig gjort bra på Getingstorp också. Å sista bilden - ja, där har du överträffat dig själv. Vilken fantastisk vy!
    Det jag är mest glad för är att du verkar ha fått blogglusten tillbaka. Inte att undra på egentligen. Bloggfoder från D, besök av D och nu den fina höstpromenaden. Förstklassigt bloggfoder ju.

    PS. Stadsparken har ju hur mycket som helst att erbjuda såg jag i länken. Älskar ju att "resa" (läs: åka snålskjuts) med andra bloggare och lära känna andra orter. Det kanske du också gillar. Å om du känner för det så kan du ju alltid "beta av" alla konstverk i Stadsparken och visa oss som följer dig. Bra en (riktigt bra) idé;-) DS.

    SvaraRadera
  6. Kul att du gillar bilderna och visst har Stadsparken mycket att bjuda.
    Så sant, med bra bloggfoder så kan bloggandet få liv igen.

    SvaraRadera
  7. Ser både vackert och skönt ut!

    SvaraRadera
  8. Ja, det var riktigt njutbart.

    SvaraRadera