Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 31 oktober 2020

Fredagsmys

 Igår kom D på besök och vi hade fredagsmys. Hon hade med sig en plocklåda från Sött & Salt kök och catering. En helt ny bekantskap för oss trots att det ligger granne med vårt Getingstorp, c:a två kilometer bort. Jo, bor man på landet så är man grannar även om man bor två kilometer från varandra.


Helläcker plocklåda.

Plocklådan var anpassad till våra vegetariska önskemål. Den smakade utsökt och var tilltalande arrangerad. Till plocklådan  blev det såväl rött, Barbera d`Asti Zengarello 2019som vitt, Stoneleigh Sauvignon blanc 2019Där hade D gjort två alldeles utmärkta vinval.

Förberedelseinstruktioner 
medföljde plocklådan.

Den här typen av måltid kommer vi definitivt att testa igen.  Jag kan varmt rekommendera Sött & Salt kök och catering till dig som har möjlighet till ett besök där.




10 kommentarer:

  1. Vilken fin fest och så trevligt att få vara tillsammans!

    SvaraRadera
  2. Den plocklådan är inte bara en fröjd för magen utan här får ögonen njuta för fullt också. Gissar att det blev mycket över också, och det kan du njuta av idag.
    Gillade deras FB-sida. Roligt skriven och härliga aptitretande bilder. Synd att de inte ligger i Täby, som inte har något sådant ställe alls tyvärr...

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt, en fröjd även för ögat. Visst blev det mat kvar , som D fick ta med sig och luncha på idag.
    Jag tycker oxä att FB-sidan är trevlig. Det här stället ligger bara c:a 3 km från Täby och Täby kyrka, men det är förstås ett annat Täby.
    ( https://sv.wikipedia.org/wiki/T%C3%A4by,_%C3%96rebro_kommun )

    SvaraRadera
  4. Det är hul kul som helst med plockmat, att få prova på en massa små rätter. Spännande när andra har tillagat det. Kul idé!

    SvaraRadera
  5. Ja, och så enkelt att bara ta med sig. Dessutom behöver D inte lägga tid vid spisen.

    SvaraRadera
  6. Men den plocklådan var inte dålig. Vad trevligt att prova på sådant. Med förberedelseinstruktioner o allt. 2 km!!! Det säger vi som nästgårds här uppe i norr, det vet ju du. Det där Barbera d`Asti Zengarello ska jag allt titta närmare på, ypperlig smak tydligen vad jag kan se. Jag har blivit mycket insnöad på Italienska viner de sista åren... Vi sköter om oss och hälsningar från norr. Än en gång: Vad trevligt att mina kommentarer går fram. Men jag ska erkänna att jag brukar hålla med om att det är mellan ryggstödet och tangentbordet felet kan sitta också. // Åke

    SvaraRadera
  7. D har på senare år blivit en riktig vinkonnässör så jag får följa med på många spännande vinäventyr numera. Hon har oxå en fäbless för italienska viner.
    Visst händer det även här att datorproblemen beror på rena handhavandefel.
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  8. Oj vilken läcker låda! Trevligt! :)

    SvaraRadera