Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 27 oktober 2020

Utsikt från ett fönster

Idag skiner solen utanför mitt fönster. Månne är det för att D kommer förbi på en fika idag. Mysigt.

Här går jag ut / in till stadsparken som är
min närmaste granne.

På den här nivån befinner jag mig.

Jag får regnskog i sinnet när jag ser denna bild.
Min fantasi är det alltså inget fel på.

10 kommentarer:

  1. Härliga höstbilder. Verkligen fint att du bor så nära parken. Visst ger sista bilden regnskogsvibbar!
    Ha det fint i höstvädret!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är en härlig miljö jag bor i. Kul att även du har en levande fantasi.
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  3. De kallar jag "a room with a view". Läckert! Å den vyn gör ju att man nästan måste tycka om hösten som årstid, eller hur!? Jättekul med en fika med D. Gissar att ni njöt för fullt:-)

    PS. Såg du damlaget mot Island ikväll? Stundtals riktigt bra måste jag säga. Sofia Jacobsson har alltid varit en favo, och Olivia Schough börjar bli en favo för mig. Gillade även den nya målvakten. Inte lika darrig som Hedvig. Den isländska målvaktens spel påminde om Hedvigs spel tyckte jag. Men okej då, hon räddade ju straffen mot Kanada ifjol så...;-) DS.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag är helnöjd med min boendemiljö som gör mycket positivt för mitt mående. Det är en njutning varje gång D kommer på besök. På fredag ses vi igen och då ska vi äta en plocklåda från "Sött & Salt kök och catering" , Spännande.
    Visst såg jag matchen igår och jag imponeras allt mera av hur damfotbollen gått framåt. Det är riktigt underhållande att titta på dammatcher numera. Vi har samma favospelare ser jag. Den isländska målvakten såg ut att ha dränkt handskarna i tvål för där var det darrigt värre. Hedvigs straffräddning förlåter det mesta av hennes tidigare blunders.

    SvaraRadera
  5. Njut av er stund tillsammans!
    Ser fint ut runt dig!
    Hälsningar från Lena i lockdown i ett regnigt Wales

    SvaraRadera
  6. Vi njöt av fikastunden.
    Ja, jag bor i en härlig omgivning.
    Så tråkigt att lockdown ska vara en del av vardagen numera.

    SvaraRadera
  7. Du bor ju hyffsat mysigt. Mysigt med besök så där. Jag vet inte om mina kommentarer går fram till dig. Jag tror ju inte du har spärrat mig.

    SvaraRadera
  8. Roligt att du tittar in hos mig igen. Visst bor jag i en fin miljö, från lugnet på landet till lugnet i storstan.
    Nej, jag har inte spärrat dig, dina kommentarer har nog inte gått fram. Ha de gott!

    SvaraRadera
  9. Så glad jag blir att det går fram, du vet allt är ju inte kompatibelt i kompjotor värden världen.
    En trevlig söndag till dig vill jag önska.

    SvaraRadera
  10. Tack! Kompjotorvärlden är inte alltid lätt att förstå sig på.
    En trevlig söndag önskarjag oxå dig!

    SvaraRadera