Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 6 november 2020

Vidgade vyer

 Vartefter höstens grepp tilltar så skiftar min granne Stadsparken färg och löven som faller ger utrymme för nya vyer för mig att beskåda.

När höstlöven faller dyker nya vyer upp. Skiftande och
tydligare för varje dag som går.

För övrigt så rullar det så sakteliga på här på Sirishof, för mig i likartat stilla tempo som tidigare på Getingstorp. Idag är det ånyo dags för veckans höjdpunkt, fredagsmys med D. Hon kommer senare under dagen med Osborne i sällskap. Osborne har snabbt funnit sig till rätta här och ser ut att trivas med besöken hos husse. Synd bara att inte oxå Sigge är med, men han mår säkert allra bäst av att husera på sitt Getingstorp och avstår nog gärna besök i storstan.

Vår trädgård städas noggrant. Att vara granne
med Stadsträdgården förpliktar.

8 kommentarer:

  1. Så skönt att läsa att du trivs även med utsikten du har från Sirishof. Å på något sätt kan jag tänka mig att höstens färgskiftningar är ännu tydligare där än på Getingstorp. Killen mid blåsmaskinen känner jag igen. Ja alltså inte killen utan maskinen. Vår trädgårdskille har gjort flera rundor på innergården se senaste veckorna, blåst ihop löven till högar och sedan kommit med en liten trädgårdsmaskin och samlat in rubbet.
    Kul med fredagsmys med D och Ozzy. Du får berätta vilka delikatesser ni åt ikväll:-)

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra att ha en kille med blåsmaskin som städar upp i trädgården.
    Fredagsmyset var som vanligt en höjdare. Så härligt att ha nåt att se fram emot. Det blev pintxos från STÅ även denna gång, men nu helt nya skapelser. Det är den perfekta fredagsmysmaten.

    SvaraRadera
  3. Jag gläds med er över era fredagar tillsammans!

    SvaraRadera
  4. Tack! Dom är härliga att se fram emot.

    SvaraRadera
  5. Va härligt och gott det ser ut med pintxos som jag ser i dina tidigare inlägg! Å visst kan hösten vara fin, idag var det ju en fantastisk fin novemberdag!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Tack!
    Kul att du tittar in. Pintxos har blivit en riktig fredagsfavorit. Allt gott!

    SvaraRadera
  7. Du sitter verkligen på första parkett när årstidsväxlingarna sker. Så bra att du har utsikt över parken och vad som händer där.
    Dessutom blir det väl fest när D kommer till dig. För Ousborne blir det också en högtidsstund att få komma till husse!
    Ta väl hand om er!

    SvaraRadera
  8. Tack!
    Ja, det är en härlig utsikt jag har. Nu när mörkret kommer så sätts dessutom ut massor av belysning i parken som ytterligare förhöjer utsikten. Det kanske blir en rullstolspromenad nån afton när vädret tillåter.

    När D kommer så är det extra festligt så klart. Nu gäller ju skärpta allmänna råd så då tar D och jag personligt ansvar och avstår besök i väntan på bättre tider. Visst känns det surt när vi nu äntligen kunde träffas igen efter 5 månader, men som sagt, personligt ansvar är viktigt att vi alla tar.

    Osborne stortrivs här vid besöken och blir så glad och uppspelt när han och matte närmar sig Sirishof. Hos mig har han en egen filt som han kan vila på.
    Ha de gott!

    SvaraRadera