Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 5 oktober 2020

Trädgårdsbesök

Som bekant så skickar  D fortlöpande bilder till mig från Getingstorp så att jag får hänga med i vad som händer där hemma. Igår kväll fick jag den underbara bilden här nedan. När D var i köket så dök det i skymningen plötsligt upp två älgar som obekymrat smaskade på äpplen under det gamla äppelträdet. Dom stördes inte alls av att D rörde sig där inne, bara nån meter därifrån.

Även älgar trivs under det gamla äppelträdet.

Det är en gåva att bo på en plats där det vilda djurlivet finns på bara några meters avstånd.


 



4 kommentarer:

  1. Det är speciellt med älgar! Och att man är innanför glaset när de besöker är en fördel. En morgon för många år sedan skulle jag köra sonen till dagis och när jag rundar hörnet och går ned mot bilen så tittade jag ut över åkern. Där stod en älgmorsa med två älgungar och då kan jag säga att då backade jag ... De lommade iväg sedan tillbaka in i skogen så vi kunde sätta oss i bilen och åka till dagis och jobb, lite sen blev jag om jag minns rätt. Älgar tillhör inte de djur jag vill leka med, om man säger så. Fota dem är en annan sak!

    SvaraRadera
  2. Stöter man på en älgmorsa med kalvar är det nog säkrast att backa.

    SvaraRadera
  3. WOW! Alltså rådjur och hjortar har jag ju sett i trädgårdar, även här på vår innergård, men att älgar kommer så nära ett bostadshus har jag aldrig sett. Här hade D sinnesnärvaro att fota. Å då jag läst Hälge-serietidningar så vet jag ju att älgar älskar äpplen och kan till och med bli smått berusade av för många frukter. Så roligt förresten att D lyckades fånga älgen som ligger på knä för att komma åt äpplet. Bingo!

    PS. Gissar att du är extremt nöjd md ditt Tottenham efter 6-1 mot Manchester United. Ännu värre blev det ju för Liverpool 1-7 mot min svågers favo lag Aston Villa. DS.

    SvaraRadera
  4. Bor man på landet så kan det dyka upp både små och stora överraskningar från djurriket. Visst var det skickligt fångat av D. Att döma av gångarten när dom lämnade trädgården så kan dom ha varit smått rusiga enligt D.

    PS Följer inte PL så noga nu och har heller inte skaffat de TV-kanaler som sänder därifrån. Jag gläds än mera åt att Degerfors går som tåget i Superettan. Allsvenskan nästa hoppas jag. Det var på Stora Valla jag 2007 såg min senaste match live, Degerfors - Sirius 1-1.

    SvaraRadera