Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 3 februari 2021

Ljus i mörkret

 Idag tittar solen äntligen fram igen och en blå himmel ler emot mig. När jag blickar ut över Stadsparken så tänker jag inte för ett ögonblick på Covid-19-eländet som annars dominerar och fördunklar vardagen. Det är skönt med ljuspunkter i tillvaron.

 En stilla februaridag i Stadsparken,


10 kommentarer:

  1. Visst behöver man ljuspunkter! Fantastiskt när solen tittar fram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Extra viktigt i dessa tider att tya vara på de ljuspunkter som ändå bjuds. Jag börjar redan tänka på den annalkande våren.

      Radera
  2. Den vyn hade vi i helgen, både lördag och söndag. Ja inte vyn över Stadsparken då, men väl en blå himmel med en strålande sol. I morse visade sig solen i några minuter, sedan försvann den och det började snöa igen.
    Du har så rätt, varje solstråle får en att hoppas på nåt roligt, nåt positivt och gärna det "nya normala", tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där "nya normala" ska bli intressant att möta och se hur vi hanterar.

      Radera
  3. Det är allt en vacker vy du har där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jag glad för ska du veta, bortskämd som jag är med mina Getingstorpsvyer.

      Radera
  4. Ja för så här vackra vyer får coviden backa undan. Vi går mot ljusare tider på flera sätt. Trevlig Helg Steve.

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt att vara omgiven av vyer som även får coviden att backa. Trevlig helg oxå till dig Åke!

    SvaraRadera
  6. Vackert!
    Så fint och positivt skrivit. Det behöver vi nu.
    Skön helg!

    SvaraRadera
  7. Tack!
    En skön helg till dig oxå!

    SvaraRadera