Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 23 mars 2021

Vårtecken

 

Några molntussar på en blå himmel, uppvaknande träd som
kastar skuggor på nu snöfria markytor i Stadsparken
är vad denna morgon bjuder mig på.
.

Utsikten på bilden här ovan är inte lika vårsprakande som den jag förr tjusades av på Getingstorp, men ändå tillräckligt livgivande för att den där pirrande vårkänslan ska uppenbara sig hos mig.

En känsla som förstärks när jag öppnar balkongdörren och kan inandas frisk morgonluft ackompanjerad av ljuvlig fågelsång.

8 kommentarer:

  1. Ja, idag har nog alla kommit upp från idet, och du är inget undantag. Det behövs såååå lite. Det räcker med tvåsiffriga plusgrader, sol och skuggor då vet man att gräsmattorna snart är gröna igen och träden slår ut. Det finns hopp även i år:-)

    PS. Zlatan is back. Vad tycker du? Själv är jag kluven, men det hade nog varit tjänstefel av Janne Andersson att INTE kalla honom till samlingen. Zlatan spelar ju ändå i en av världens bästa ligor och har öst in mål. Att folk stör sig på att Granqvist är med på samlingen tycker jag är korkat. Han är given i backlinjen om han är frisk - tycker jag då. DS.

    SvaraRadera
  2. Hallå där! Jag förstår att även Täby klivit ut ur idet. Visst är det skönt.

    PS Ja, Zlatan kan vi förstås inte bara förbise i våra kontakter. Jag tycker att det är rätt att "krama ur" det sista landslagsmässiga som han fortfarande har att bjuda på. 15 mål i Serie A vittnar ändå om klass. "Granen"? Jag är mera tveksam där, men är han som i VM 2018 så.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att det börjar kännas vårlikt, även i Sverige. Njut!
    Roligt att se ett inlägg hos dig, har saknat dessa.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  4. Tack! Så klart passar jag på att njuta. Möjligen leder detta till ett aktivare bloggande igen. Vi får se. Ha de gott!

    SvaraRadera
  5. Våren är verkligen härlig! Sååå skönt att denna årstid är här!

    SvaraRadera
  6. Ja, det är underbart och våren är extra välkommen i dessa pandemins dagar.

    SvaraRadera
  7. Glad Påsk till dig Steve!

    SvaraRadera