Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 5 april 2021

Aprilväder

Igår var jag ute på en promenad för första gången i år. Min kontaktperson H.  lyckades övertala mig och det blev en dryg timmes rullstolstur i Stadsparken. Det var riktigt skönt att få en dos både vårluft och vårsol. 

I morse när jag drog isär gardinerna vid 05.30-tiden så värderade jag gårdagens utflykt ännu högre. Detta då jag nu på morgonen möttes av en snötäckt Stadspark.

Igår  i Stadsparken, flankerad av en staty och
påskliljor.


Här lapar jag sol vid Svartåns strand.



Stadsparken i morse


Brrrrrrr!

10 kommentarer:

  1. Nej, inte snö nu, vad tråkigt. Hoppas den försvinner snart.
    Skönt dock att du kom ut igår och fick njuta av vårvädret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snön har redan försvunnit. Jag njuter ännu av gårdagspromenaden.

      Radera
  2. Totalt onödigt tycker jag - snön alltså. Här la sig inte snön men klistrade fast på alla bilars vänstra sida. Å där sitter den än, då det bara är 1,8 plusgrader.
    Så det var bra tajmat med en promenad i vårvädret igår. Perfekt med en H som "tjatar" på gubben. Frisk luft kan göra underverk för sinnet, speciellt nu i pandemitider tycker jag.
    Jättekul att se att du är pigg och alert = du är dig lik med andra ord. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det bra med nån som "tjatar" på gubben. H är en pärla i min tillvaro här.
      Så, du tycker jag är mig lik. Det låter bra det.

      Radera
  3. Härlig promenadrunda, vackert bor du! Och vilket väder, riktig april.

    SvaraRadera
  4. Visst bor jag vackert. Mitt i stan, men ändå inte. Vädret ja, idag finns inte ett spår av snön kvar och solen lyser från klarblå himmel.

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att H fick ut dej på en promenad! Så härligt med lite frisk luft. Men nu får det vara slut med snöandet, nu vill vi ha värme!
    HA det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att du tittar in. Håller med dig, nu vill vi ha värme!

      Radera
  6. Ja, snacka om aprilväder! Vi hade samma upplevelse! Härligt vårväder ena dagen och nästa dag vaknade vi av att snön yrde runt husbilen. Att man aldrig vänjer sig vid detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Somligt lär man sig aldrig, men det stundar skönare dagar.

      Radera