Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 2 februari 2022

Vårtecken


Skylift i Stadsparken är ett säkert vårtecken.

Det händer mycket nu. Vinter-OS startar denna vecka, dagarna blir allt ljusare, årets kortaste månad är här och utanför mitt fönster så står det en skylift. Det sistnämnda betyder att man är i full gång med att beskära träd i Stadsparken. Allt detta är,  om än tidiga så ändå säkra vårtecken och genast känner jag mig mycket piggare. Så pigg så att jag kommer mig för med att skapa blogginlägg nr. 2 för året. Det passar extra bra idag, 22-02-02.
 

2 kommentarer:

  1. Bra tajming med ditt andra blogginlägg för året.
    Visst ser vi fram emot OS, trots att spelen egentligen är en fars med tanke på pandemin. Man vet inte från ena minuten till andra vem som ska tävla. Minst sagt chansartat tycker jag. Tror det kommer bli många otippade segrare i många tävlingar.
    Precis som i din Stadspark jobbas det för fullt även på vår innergård. Massvis med häckar har "plockats bort" och sandlådan har försvunnit. Ska bli oerhört spännande att se hur det blir. Speciellt då HSB har bestämt sig för att döpa om innergården till "park"...

    PS. Nederlag i mixed dubbel i curling idag. Såg det inte, men jag ska kolla om jag har kanalen som visar den första semifinalen i African Cup of Nations mellan Senegal och Burkina Faso. DS.

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland blir det bara rätt.
    Härligt att du kan blicka ut över en "park" från balkongen numera. Fiffigt sätt av HSB att förnya boendemiljön.

    Curlingparet stod för några riktiga blunders. African cup står jag över.

    SvaraRadera