Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 14 mars 2009

Nelson - snacka om cool kille.

Nelson har nu varit en i familjen i mindre än ett dygn. Trots det så vågar jag redan påstå att vi hittat den perfekta hunden för oss. Som jag tolkar honom så trivs han hos oss och vi trivs med honom . Han är en vacker och mycket välväxt individ.Han är respektingivande men utstrålar samtidigt snällhet, integritet, lugn och harmoni. Han verkar ha fått en bra grundfostran och har lätt för att lära.
Buddha är fortfarande tagen av Nelsons ankomst. Nelson vill gärna leka med Buddha men han väljer så här långt att hålla sig på avstånd. Dock, just nu ligger Buddha på mitt skrivbord och Nelson ligger nedanför på golvet och slumrar. Dom visar båda vederbörlig respekt för varandra. Kan du frammana bilden av vad jag just nu beskrev så ser du en bild av lycka.

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Ser att Nelson verkar ha det mycket bra där han bor.
    Han är saknad av oss. Det var hos oss han bodde det första året men pga allergi kunde han inte stanna. Det har fällts många tårar och gör det än idag.
    Krama honom supermycket från oss.
    Mvh
    Therese, Henrik, Maya och Hanna

    SvaraRadera
  2. Therese:
    Roligt att höra av er. Ja, Nelson stortrivs här och vi med honom. Han är en helt underbar bullekille. Förstår att ni kan sakna honom. Läser ni min blogg senaste veckan så ser ni att han fått en lillebror som heter Sigge.
    Självklart ska Nelson få kramar från er.

    SvaraRadera