Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 25 februari 2010

Även en 5:e plats kan vara glädjande

Damstafetten gav ingen medalj men väl ett hopp om en lysande framtid för de svenska skiddamerna. Vad kan inte hända om 4 år i Sotji? Strålande insatser av alla fyra. Det är väl så att när jag ser att alla ger allt och lite till, då gläds jag även med en 5:e plats.

Tråkigt för hockeytjejerna att förlora i sudden. Nej, jag tittade inte på matchen, damhockeyn är allt för tråkig vilket jag kommenterade redan i gårdagens inlägg.

Förresten, varför skriver jag skiddamer men hockeytjejer. Är det månne för att det i hockeyn inte utstrålas kraft och go på samma sätt som i skidor? Inte konstigt med gällande tacklingsförbud.
Ishockey utan tacklingar är ju som grekisk sallad utan fetaost.

Vad finns nu kvar att hoppas på i detta OS? Blir det en curlingpuss som får lysa upp avslutningen? Det måste bli karriärens peak förr lag Norberg, att spela OS-final i Kanada mot hemmanationen. Den matchen måste jag se även om curling är föga upphetsande. Det kanske blir bättre om jag skruvar av ljudet så att jag slipper höra de föga inspirerande kommentatorerna Katarina Hultling och Elisabet Gustafson. Men, då missar jag också det osannolika publikengagemanget. Här är det inte direkt som i tennis där publiken knappt får andas under spelets gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar