Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 31 augusti 2010

I valet och kvalet

Röstkort med posten igår och då blir det plötsligt skarpt läge. Vilka ska jag rösta på? Varför är det lättare att bestämma vilka partier jag inte vill rösta på än vilka jag faktiskt ska rösta på.

Röstar jag strikt egoistiskt så blir det mot min övertygelse. Låter det märkligt? Ja, det gör det förstås men så är det. Jag får tänka utanför boxen och rösta på vad jag tror är bäst för Sverige och inte bara för mig själv.

Jag kommer att rösta på olika partier, tror jag. Har bestämt mig i kommunalvalet men är fortfarande ambivalent i landstings- och riksdagsvalet. Jag kommer inte att rösta på samma parti som 2006, men jag håller mig inom samma block.

1 kommentar:

  1. Håller med dig. Att rösta "rätt" idag är svårt. Jag känner samma dilemmma som du. Ett alternativ är att rösta blankt - då har man i alla fall visat att man vill rösta.

    Jag splittar mig också mellan blockgränserna i de olika valen.

    Så får det bli!

    Tror jag.. ;)

    SvaraRadera