Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 19 september 2016

Nu väntar längtans tider

Även om denna morgon ter sig höstlik så lovar prognosen ännu en rätt fin vecka. Utan nederbörd dessutom, vilket jag tackar särskilt för då jag denna vecka ska klippa gräsmattorna för sista gången i år. När det väl är gjort så kan jag påstå att sommaren definitivt är över för min del. Men, om så där 8 månader så är det ånyo dags för mig  att svinga mig upp på mitt favoritfordon. Om bara kroppen vill. 

Visst är det höstkänsla som infinner sig
06.30 denna måndagmorgon.

Så annorlunda när jag "kryper" närmare
den uppgående solen.

4 kommentarer:

  1. Jag tror varje dag att det ska bli höst MEN det är nog runt 18 grader idag och strålande sol. Men det har blivit kallare om nätterna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dagarna fortsätter vara fina, men när kvällen randas märker man skillnad. Även tidig morgon påminns jag om hösten.

      Radera
  2. Det är då en himla tur att jag aldrig är vaken för att känna av hösten;-) Men idag måste jag säga att jag gärna tagit biden på soluppgången som är helt fantastisk! Jag brukar liksom bara se solnedgångar om man säger så - nästan samma sak fast tvärtom;-)

    Jo, sommarvärmen under dagtid verkar hålla i sig även den här veckan. Toppen tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bara att klamra sig fast vid sommarens sista skärvor. Den där bilden av solnedgången överraskade mig. Den ser ut att föreställa nåt riktigt hett ställe.

      Radera