Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 13 oktober 2018

Underhåll

När man bor så här på landet så finns det alltid nåt underhållsarbete att ta sig an. Stort som smått. Igår var det dags att göra en ny ställning till vår postlåda då den gamla hade sett sina bästa dagar och var på väg att vika ner sig. Det ser genast mycket trevligare ut.
Osborne följde med matte och 
inspekterade den nya ställningen.


6 kommentarer:

  1. Ja, det finns alltid något att sysselsätta sig med, särskilt om man har fastighet. Nu står de bra och stadigt ett tag till där, brevlådorna!

    SvaraRadera
  2. Nu gäller det bara att PostNord levererar.

    SvaraRadera
  3. Alltså ärligt talat så ser jag ingen skillnad mellan den gamla och den nya ställningen, men jag är kanske blind eller dum... Äger ni den svarta lådan också?

    Har man hus/villa så finns det alltid nåt att göra. Å har man tummen mitt i handen så väljer man lägenhet och låter HSB sköta "underhållet";-)

    SvaraRadera
  4. Det förvånar mig, du som brukar se de minsta detaljer. Den svarta lådan tillhör en granne. Sedan finns det plats för ytterligare en låda, som tillhör vår sommargranne.

    Det är ju bra att man kan göra olika val.

    SvaraRadera
  5. Så fint! Godtjänner inspektörerna arbetet? Betong och grejer ser jag...

    SvaraRadera
  6. Så klart blev det godkänt.

    SvaraRadera