Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 2 maj 2019

Back in business

Nygammal skärmbild. Här är skogen kvar.
I morse kunde jag som vanligt sitta ner vid min dator med mina rutinmässiga göromål. Vilken lättnad! Allt tack vare M som igår ägnade hela dagen åt att få allt i ordning igen. Det började med en genomsökning för att definiera problembilden och därefter vidtog timmar av ytterligare arbete. Det innebar bl. a. en ny hårddisk och installation av program mm. Det mesta av vad jag hade sparat kunde räddas, mycket tack vare en backup vi gjorde för ett år sedan. Därför är min skärmbild nu en återgång till den gamla. Den är så vacker så jag behåller den.

10 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! Gud såååå skönt att allt har löst sig och att du hittade en expert som kunde rädda det mesta och se till att du åter är med i Blogglandia. Härligt med tjejer/killar som kan sin sak, ställer upp med kort varsel och agerar räddare i nöden. Är M samma person som hjälpt dig förut!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns bra att ha datorn igång igen.Ja, M är D:s son som räddar oss ur alla tänkbara datorproblem. Han är en fena på området som under sina år på Saab bl. a. var delaktig i att skapa mjukvaran för JAS-Gripen.

      Radera
  2. Härligt! Skönt att ni fått ordning på det hela! Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det är en lättnad att ha datorn ok igen.

      Radera
  3. Vissa saker ska ju bara funka. Eller egentligen ska ju ALLT funka. Men det fattar det ju inte så ... Skönt att du nu har fått hjälp!
    (Såg du nämnde JAS ovan. Jag stod på bron, ca 100 m ifrån nedslagsplatsen när det hände. Vissa saker kommer man nog alltid att komma ihåg.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ska ALLT funka. Nu är det lugnt igen, för lång tid framåt hoppas jag. Det låter otäckt att ha varit så nära en flygplanskrasch. Förstår att minnet sitter djupt rotat. När det nu hände?

      Radera
  4. Grattis. Tänk då beroende man blir. 😉

    SvaraRadera
  5. Så härligt att få till det och dessutom fått kunna rädda sparade saker. Det hör med backupp är inte tokigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns riktigt befriande. Är lyckligtvis begåvad med hög it-kompetens i familjen.

      Radera