Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 11 juni 2019

Julklapp i juni

I fredags fick vi vår julklapp från Marcus, Maria, Erik ochAlice. Julklappen bestod av att dom kom hem till oss och lagade en trerättersmåltid vari ingick provning av  mousserande viner. Så lyxigt det kändes.
Gästkockarna i arbete. 
Fr. v. Erik, Alice och Marcus.
Förrätt: Canapé med karamelliserat äpple och ädelost. 
Vin: Ferrrari
Förrätt.
Huvudrätt: Sparrissoppa med pistagenötter. 
Vin:  Mionetto Prosecco Luxury 
Huvudrätt.
Dessert: Jordgubbar och blåbär med balsamvinäger och honung.
Vin: Barefoot bubbly
Dessert.

Fyra mousserande viner provades.



Som synes var jag mycket nöjd
med vad som bjöds.








10 kommentarer:

  1. Jamen vem skulle inte vara nöjd efter den middagen! Och så stora de har blivit! Tycker att det var en strålande juklapp och väl värd att se fram emot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Alice fyllde 11 i mars och Erik blir 13 i juli. Inom familjen ger vi ofta presenter som innebär att vi gör nåt extra tillsammans.

      Radera
  2. En julklapp i juni och inte i JULi är ingen dum idé alls! Verkligen lyxigt. Å såååååå stor Erik och Alice har blivit!!!
    Maten var helt i min smak - såklart:-) Å att se dig i moderiktig Hawaiiskjorta med ett stort leende på läpparna gjorde mig riktigt, riktigt glad.

    PS. Skrattade gott åt vinernas namn - Ferrari och Barefoot bubbly (varför tänker jag på ett fotbad där???) :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom växer med en rasande fart våra "små".

      Radera
  3. Wow, vilken bra present. Ser så gott ut, både mat och dryck.
    Förstår att du är nöjd.

    SvaraRadera
  4. Svar: Bra att du har bestämt dig att följa VM. Gårdagens matcher bloggade jag om idag. Å japp jag vet att man inte får fler läsare när man skriver om fotboll;-)
    Frankrike-Norge var bra och Frankrikes vinst var rättvis. Såg inte de andra matcherna. Men nåt som är märklig att de asiatiska lagen verkar ha stagnerat totalt. Du som pratade om stagnation hade alltså helt rätt. Tycker de flesta lagen jag tittat på så här långt har utvecklats rejält sedan VM 2015, även Sverige faktiskt. Asllani är en av mina absoluta favon både på och utanför planen. Hon säger precis hur/vad hon känner och står för det. PK är då inget jag skulle "anklaga" henne för.

    SvaraRadera
  5. Jag var nog alltför kategorisk i min första analys, jag har nu sett en hel del matcher och visst har det gått framåt. Det blir intressant att följa fortsättningen, men jag vågar mig ännu inte på att tippa slutsegraren.
    Damfotbollen behöver såna som Asllani.

    SvaraRadera
  6. Så trevligt att få en julklapp i juni! Å inte vilken julklapp som helst, utan en lyxig middag med gott att dricka till, mums så gott allt ser ut, vilken höjdarjulklapp! God fortsättning önskar jag dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Nu varar julen längre än till påska.

      Radera