Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 28 juni 2019

När skylten fallit ner

Varje dag denna vecka har vi fått ett kort i vår postlåda från brevbäraren om att vi måste förtydliga vår adress på lådan. Undrade varför detta plötsligt kom och antog att det var nåt nytt påfund från Postnord om att fullständigt namn och adress måste stå på lådan och det därför inte räcker med befintlig skylt där det står såväl Hammar som Ericsson och  Getingstorp. Igår när D hämtade posten så upptäckte hon emellertid att den skylten inte längre satt på lådan utan låg på marken under densamma. Då förstod vi bättre brevbärarens påminnelser. 

Snabbt började vi leta efter skyltföretag på nätet och hittade där Skyltmax.se.  Dom visade sig ha en uppsjö skyltvarianter att erbjuda, till mycket facila priser dessutom. Skylten fick jag designa efter eget huvud. När jag valt material, storlek, form, färg, text, fästmetod etc. så skulle jag betala skylten och då kom det upp en länk med frågan om jag har en blogg. När jag klickade på denna erbjöds jag en gratis skylt upp till 200:- om jag skrev ett inlägg om Skyltmax.  Jag fick alltså skylten gratis och det erbjudandet nappade jag på. Behöver du en skylt av något slag så kanske du gör detsamma.  Jag kan rekommendera ett köp här då allt var mycket enkelt. Dessutom, billigare än gratis kan det inte bli. Därtill kunde jag konstatera att dom har en alert och trevlig kundservice då jag fick anledning att kontakta dom med en fråga som snabbt och vänligt besvarades.
Nu har du fått förklaringen till att denna till synes banala händelse blev ett blogginlägg.

12 kommentarer:

  1. Men suveränt! Ibland är det verkligen bra att ha en blogg, tänk så mycket den ger på alla möjliga och omöjliga sätt! Och du, en gång om året gäller eerbjudandet1 Undrar om de levererar till Spanien ... :D

    SvaraRadera
  2. Du får kolla upp det där med utlandsleverans.

    SvaraRadera
  3. Bingo! Tänk att en blogg kan även ha sådana fördelar. Helt perfekt:-) Det företaget är väl värt ett inlägg med tre länkar. Suveränt! Ibland är gratis verkligen gott, eller hur!!?

    PS. Nu till VM-turneringens hittills hetaste match. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den här gången satt gratis perfekt.

      PS. Inte oväntat att det blev USA. En bra match och ett rättvist resultat. Nu stundar en ännu hetare match, USA-England.

      Radera
  4. GRATTIS! Så bra att du har en blogg! Hoppas att PostNord sköter sig så att den nya skylten kommer fram till er.

    SvaraRadera
  5. Tack! Postnord har blivit bättre sedan dom slarvade bort din gåva så det här ska vi väl tro att dom klarar av.

    SvaraRadera
  6. Svar: Vet inte om det var den bästa matchen under detta VM, men det var definitivt den mest spännande och kvalitativt bästa om man säger så. Festen för Les Bleus är över, vilket är himla synd faktiskt, men USA vann en välförtjänt seger, även om Frankrike gjorde allt speciellt i början på andra halvlek. Å laget hade verkligen 12 spelare med det publikstödet. En helt otrolig inramning, även med den starka supporterskaran för USA.

    Tänk att Megan Rapinoe som nästan 33-åring äntligen får sitt genombrott. Hon som mest blev inbytt 2011 och 2015 om jag minns rätt.

    Om USA spelar som ikväll mot hemmanationen har England inte en chans. Hoppas jag har fel. Å att Sverige slår Tyskland... Ja, "The impossible we do at once, miracles take a little longer" som man säger.
    God natt:-)

    SvaraRadera
  7. Ja, det var en gastkramande match med härligt tryck på läktarna.
    Rapinoe imponerar verkligen och varje gång hon lyckas är det en käftsmäll till Trump.

    Vi får jobba hårt från TV-soffan i kväll för att hjälpa Svertige åstadkomma "det där omöjliga".

    SvaraRadera
  8. WOW!!! Förstår precis att det vart billigt. Tack för tipset. Och ett roligt inlägg.

    www.nacka144.se kommer att beställa och prisa detta vidare.

    SvaraRadera
  9. Kul att kunna sprida detta bland sina bloggkompisar.

    SvaraRadera
  10. Svar: Du kommer aldrig att tro mig nu, men det är faktiskt sant: jag missade matchen. Var totalt inprogrammerad på att matchen skulle börja klockan 21:00. Så jag dubbelkollade aldrig. När jag klockan 20:55 satte på tvn ser jag studion med Malin Svedberg och Lotta Schelin som kommenterar att den 24-åriga förbannelsen att inte besegra Tyskland i VM-sammanhang var bruten. Snack om snopen. Var gråtfärdig kan jag säga.
    Har inte C More där man kan streama matcher och kolla när man vill. Så nu har jag tittat på varenda spelsekvens, bland annat målen och intervjuer sedan dess. Gissa hur dum jag känner mig. Antingen börjar jag bli gammal (Läs: ÄR gammal) eller...

    Det jag såg var hur Sverige lyckades superbt med omställningarna och att min favo Sofia Jacobsson(här är vi överens igen, som vanligt) nätade, liksom Stina Blackstenius igen. Så himla kul för henne! Bäst när det gäller! Det jag tyvärr också såg var att Hedvig Lindahl var extremt darrig - back to basic alltså. Men det var ju tack vare hennes straffräddning mot Kanada som Sverige tog sig till kvartsfinal, och nu till semi också. Så...
    Fantastiskt att Sverige tog sig till både semi och OS nästa år. Nu är det "bara" Holland kvar att besegra för att möta USA i en final. För jag är nästan säker på att USA slår England i den andra semin.

    PS. Hoppas du lägger upp ett expertinlägg om matchen imorgon. Om inte annat för att hålla mig uppdaterat. Jag känner mig sååååå himla korkad just nu... DS.

    SvaraRadera
  11. Det trodde jag då aldrig, att du skulle missa en sån match. För väl då att det idag finns möjligherter att ta igen en del av skadan genom att titta på sekvenser i efterhand. Sofia och Stina, ett anfallspar i världsklass om dom nyttjas på rätt sätt.
    PS. Sånt händer. Korkad ska du inte känna dig, men snuvad på spänningen blev du. Men, det kommer mera, kl. 21.00 på onsdag. Ja, samma tid även på tisdag.

    SvaraRadera