Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 27 juni 2019

Bortglömt, men ändå aktuellt

Då och då gör jag utkast till inlägg som aldrig blir klara och publicerade. En del av dessa blir liggande kvar. Här nedan ser du ett sådant. Det skulle likväl kunna vara skapat idag. Ja, bortsett då från att det inte ser ut riktigt så här idag. Skogen på baksidan finns ju inte längre, den avverkades i fjol.  
Nelson som syns på några av poolbilderna finns inte heller längre. 

Inte heller är poolen idag lika inbjudande som på bilderna nedan, men D jobbar målvedvetet vidare på att lösa poolproblematiken. Så långt jag förstår är problemet nu lokaliserat till filtret.

Välkomnande gårdsbild.

Växthus, gäststuga och förråd/vedbod.

Växthus och odlingar.


 
Härlig pool. Nelson övervakar skeendet.
Poolliv.

Mera poolliv. Nelson håller koll.
Lika vackert från alla håll. Tycker jag.
Stämning som gjord för ett kvällsdopp.

4 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du också har en massa inlägg i utkasthögen. Vågar jag nämna att jag just nu har 143 st? Vissa är klara, bara väntar på rätt tillfälle (eller så hade jag bara skriva av mig-behov), andra är bara en rubrik för att jag kom på något som skulle kunna vara intressant att skriva om. De flesta är någonstans däremellan. En del borde jag nog ta bort, de fyller ingen funktion längre.

    Vackra bilder och vad bra att det går framåt för D! Vet du hur felet yttrar sig? Händer det ingenting eller suger dåligt? Kanske är det någon som kan komma med mer tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. 143 stycken! Där ligger jag i lä, jag har visst bara 3 st. just nu.

      Betr, poolen så verkar det vara något stopp i filtret. Måste kanske tömma på sand , rengöra och fylla på ny. D har gjort pedagogiska genomgångar med mig med teckningar som förklarar systemet så att oxå jag förstår hur det fungerar och då har även jag kommit fram till att felet ligger i filtret. I helgen kommer Liv så då får poolen vänta, men nästa vecka så ska den igång och har D bestämt så då blir det så.

      Radera
  2. Det inlägget måste ha några år på nacken, men likväl är bilderna hur fina som helst. Intressant är ju att se vad som har hänt sedan du skrev utkastet och vilka förändringar som har skett. Måste säga att jag saknar Nelson då och då. Tyckte han tog så väl hand om Ozzy, de var liksom ett "par" om man säger så.

    PS. Nu snart fotboll igen efter gårdagens vilodag (läs: abstinens). Norge-England är otroligt svårtippat tycker jag. Dessutom har jag inte bestämt mig än vilket lag jag ska hålla på;-) Vem vinner tror du? DS.

    SvaraRadera
  3. Jo, det ligger några år tillbaka i tiden. Gissa om Nelson är saknad här oxå. En sån bamsekompis glömmer man aldrig.

    PS Det blev England som jag gillar allt mera. Helt rättvist även om Norge var värda något mål. Det blev en lättare seger än jag trott.
    Jag skulle vilja se England - USA i en semifinal. Vilken holmgång det skulle kunna bli.

    SvaraRadera