Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 30 november 2020

Frukost på Getingstorp

Osborne och Sigge äter alltid
frukost samtidigt med matte.

 Frukost på Getingstorp äter jag av förklarliga skäl inte längre, men jag blev påmind igår av ett foto från D som visar hur det ser ut när hon, Osborne och Sigge frukosterar där hemma. Härligt att se och inte minst gör det att jag minns våra underbara helgfrukostar, som t ex här och här. Ibland blev det frukost utomhus. Härliga minnen.

10 kommentarer:

  1. Verkligen härliga minnen att kunna blicka tillbaka på - era frukostar och så era middagar i växthuset, eller hur!?
    Så Sigge få äta sin frukost "på högre höjd" - hahaha. Ozzy får hålla tillgodo med golvet. Tror nog att han inte har nåt emot det, för han är nog för liten att göra ett så högt språng upp till den öppna spisen;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bloggen är en verklig guldgruva för mig att kunna blicka tillbaka på den underbara tid vi haft på vårt Getingstorp.
      Ja, killarna får äta på olika nivåer då Sigge har sin mat stående framme hela tiden medan Osborne får sitt serverat vid varje måltid. Skulle Osborne komma åt Sigges mat skulle han nog snabbt smaska i sig den tror jag. Han skulle nog inte kunna motstå även om han aldrig börjar äta förrän matte sagt "Varsågod"

      Radera
  2. Det är killarna väl värda.

    SvaraRadera
  3. Så härligt att få bilder från ert älskade Getingstorp. Skönt att du triva så bra där du är. Längtan kanske inte blir så stor då. Härlig bild på frukostserveringen! :)

    SvaraRadera
  4. Längtan gör sig påmind hela tiden, men bra då att ha underbara minnen och bilder som "plåster". Att jag funnit mig till rätta här på Sirishof hjälper förstås oxå till.
    Visst är det en härlig bild. Du kanske känner igen tavlan vid Sigges matplats.

    SvaraRadera
  5. Tittar in för att passa på att önska dig en god jul!

    SvaraRadera