Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 11 oktober 2021

Höstpromenad

Sprakande höstfärger.

Idag är det en underbar höstdag med sol, blå himmel, behaglig temperatur och vindstilla. Perfekt då att jag av personal blev erbjuden en rullstolspromenad i Stadsparken och längs Svartån. 

Nu , när jag känner mig piggare, så  får detta gärna bli en återkommande aktivitet. Tack för promenaden!

Gräsmattan har ersatts av lövmatta.


Svartån med Wadköping en bit bort.

 

8 kommentarer:

  1. Varken du eller jag är ju "höstälskare", men visst måste även vi medge att höstfärger mot en blå himmel är vackra. Bäst att passa på och njuta av färgpaletten så länge det finns löv på träden. Så kul att se att du njuter av "friluftslivet" igen. Du har ju inte varit på så många promenader, kanske två eller tre stycken sedan du kom till Sirishof, så du har en del att ta igen.

    PS. Vad tycktes om Frankrikes seger? En sak måste jag faktiskt säga. Hur många mål har inte underkänts på grund av hårfina offside. Mbappés offside var inte hårfin, det var solklart. Att Italien vann mot Belgien - tackar för det;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit snålt med utevaro över huvud taget för mig, har helt enkelt inte haft lust. Men, nu verkar jag återfått förmågan att njuta igen, även av "det där lilla".
      PS Frankrikes match såg jag inte så där kan jag inget tycka. Att Italien slog Belgien känns rätt. "Det nya Italien" spelar en underhållande och rolig fotboll.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Ursäkta mig Emma! Jag får väl skylla på bloggovanan att jag klantade mig och av misstag raderade din kommentar.

    Visst är det riktigt vackert här i mina nya hemmakvarter så det har varit lätt för mig att anpassa mig till "storstadslivet". Jag som varit van vid Getingstorp och dess ljuvliga omgivningar. Nu får D skicka mig bilder och berätta för mig om årstidsväxlingarna där ute på landet.

    SvaraRadera
  4. Härligt att ha dig tillbaka i Blogglandia!
    Skönt att du kommit ur svackan.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ! Roligt att du tittar in hos mig.

      Radera
  5. Det var en fin promenad du fick i den vackra hösten. Så trevligt att du känner dig piggare. Hoppas du blir mer ute i naturen nu. Vackra höstbilder.

    // Åke

    SvaraRadera
  6. Tack! Vi får väl se vad hösten inbjuder till.

    SvaraRadera