Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 10 oktober 2021

Nypremiär

 Vad menar jag med denna rubrik tro? Jo, att jag är tillbaka och bloggar igen. Hur frekvent får framtiden utvisa. Min frånvaro beror på att jag tappade lusten att blogga då jag inte mådde bra. Orsaken till det var att jag ansattes av ångest och oro inför en kommande operation. Jag har enkelt uttryckt varit nere i källaren och vänt. 

Jag ska inte gå mera in på de medicinska problemen utan kort konstatera att operationen  nu är genomförd sedan 4 veckor tillbaka och eftersom allt gick bra så mår jag nu bättre. Ja, t o m riktigt bra.

En extra kick att börja blogga igen fick jag då jag nyligen fick ett mejl från min gamla bloggkompis BP som undrade hur det stod till med mig. Så glad jag blev av denna omtanke och "kick i baken". 

Jag går ut lugnt och nöjer mig med dessa rader idag. Jag gick ut lugnt även vid min bloggpremiär, idag för 13 år sedan. 

Ha de' gott där ute i bloggvärlden!

10 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! Jodu man har undrat... Sköy om dig. // Åke

    SvaraRadera
  2. Yiiipphhiieeee! Steve is back! Är otroligt glad att det var just jag som lyckades med att sparka dig i baken och kunde inspirera dig till en nypremiär i Blogglandia. Gladast är jag såklart över det faktum att din operation lyckades och att du nu känner dig mycket bra. Det låter positivt, inte bara för din hälsa såklart utan för ditt fortsatta liv här på bloggen.

    PS. Två riktigt bra fotbollsmatcher idag. Italien-Belgien och Spanien-Frankrike. Belgarna får liksom aldrig till det trots att de alltid höjs till skyarna inför mästerskap. Så jag hoppas på Italien, som spelar rolig fotboll. Att Italien torskade mot Spanien var aningen otippat, men det var väl en antiklimax efter att ha vunnit EM. Spanien-Frankrike... ja den matchen kan gå till förlängning/straffar. Hoppas på Spanien som vinnare. Å äntligen har kortväxta Griezman klippt av sig det långa håret;-) Såg du det?

    Återigen - välkommen tillbaka:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ! Roligt med din glädjeyttring.
      Jag har inte hängt med i fotbollsvärlden så bra som jag brukar under min downperiod så Griezmans nya frilla har jag inte noterat.
      Ha de gott!

      Radera
  3. Svar: Men du såg väl matcherna idag eller!!!? Italien vann enligt planerna mot ett b-betonat Belgien. Åsså vann Frankrike mot Spanien - ja den matchen gick ju inte min väg. 1-2 målet var mera offside än andra mål som granskades med VAR och man dömde offside. Men okej då, Frankrike var det bättre laget sett över 90 minuter, varav cirka 60 minuter var tämligen tråkiga. Sedan brakade det loss. Tur det, för annars hade man väl somnat;-)

    PS. Om du inte har nåt annat att göra imorgon kan du alltid skriva ett inlägg om dagens matcher. Ja, jag vet att fotbollsinlägg inte attraherar våra läsare (tvärtom faktiskt), men det är ju våra egna bloggar så;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då jag såg oxå två matcher, men jag växlade mellan Italien - Belgien och damallsvenskan, Bajen - AIK. Kul med nya publikrekordet där. Jag tycker att damfotbollen generellt gått väldigt mycket framåt och därför är riktigt kul att titta på numera.

      Radera
  4. Halloj Steve! Välkommen tillbaka från källare och bloggpaus.

    Skönt att operationen gått bra och humöret börjar vända uppåt, de bästa nyheterna!

    BP har "sparkat" lite på mig med. Mina inlägg är också sporadiska, jobbet tar mycket energi. Men än har jag inte gett upp. Har sett att det är flera som tog semester från mycket under sommaren

    SvaraRadera
  5. Tack Emma ! Kul att du tittar in hos mig igen.
    Ja, BP ser till att vi håller oss kvar på "bloggbanan", men en bloggpaus kan vara både nödvändig och bra ibland.

    SvaraRadera
  6. Välkommen tillbaka! Jag brukar kika in lite då och då hos dig och idag blev det BINGO! Grattis till din operation och att du mår mycket bättre nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Så roligt att du tittar in hos mig.

      Radera