Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 1 juli 2018

Mycket försenad premiär

Ett tecken så gott som något på att vi genomgått en mycket märklig vår/försommar är att första halvåret nästan var till ända när vi i fredags kväll grillade för första gången i år. Det har helt enkelt varit alltför varmt och torrt för att grilla. När det nu bara var runt 20 grader så passade vi på. Bättre premiär kunde vi inte önskat oss då det blev en alldeles underbar kväll. En sån där magisk Getingstorpskväll.
D förbereder grillen.

På G.

Sigge och Osborne var så klart med.

Det växer så det knakar.
En ljuvlig sommarkväll.
Ljuvlig var ordet.
sköter som alltid grillandet.

Det bjöds grönsaksspett och halloumi.

Måltiden intogs i växthuset.

Välkommen till bords!.

Tomaterna frodas. Tyvärr måste jag 
säga motsatsen om gurkan i år.

D bjöd, som alltid, på en alldeles 
utsökt måltid.



7 kommentarer:

  1. Nu undrar jag om min kommentar gick fram....det hoppade liksom till!

    SvaraRadera
  2. Den här kom i alla fall fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåt knas är det med kommentarerna. Den här fick jag från Emma, Sol som sol:
      "Förstår att du njuter! Gillar verkligen bilden där med molnen, vilket djup!"
      Den är och står som publicerad, men är ändå försvunnen.
      Svar till Emma: Jag gillar oxå molnbilden, då seglar mina tankar iväg.

      Radera
    2. Blogger verkar ha det trassligt med kommentarerna sedan 25 maj ...

      Radera
    3. Tack, då vet jag. Det brukar ju ordna sig med tiden.

      Radera
  3. Hur var det nu igen: om man väntar på nåt gott..., bättre sent än aldrig... Ja,av dina bilder att döma var denna middag väl värd väntan. Förresten en av dina bästa bildserier ever om jag får säga så. Här har D lyckats till hundra procent med maten och du med bilderna. Min favo är fotot med molnen och huset. Ett vykort helt enkelt.

    PS Nej, "I don't cry for Argentina", men jag gråter över Danmarks sorti ur VM. Det här var grymt, riktigt grymt. Men jag har ju satt upp ett varnande finger för Kroatien så... Måste beundra Modric. Hans mod att slå en straff under straffsparksläggningen efter att ha misslyckats med straffen i 115:e minuten förtjänar en eloge tycker jag. Schmeichel var helt enastående. Ja, läs min experkommentar - hahaha;-) DS.

    SvaraRadera
  4. Tack för dina lovord. Visst var den premiären väl värd att vänta på.

    PS Ja, det var tråkigt, inte minst med tanke på Kasper Schmeichels insats. Modric har aldrig imponerat på mig, inte heller i kväll. Dina eminenta kommentarer har jag förstås läst, men saknade tabellen. Av ringa betydelse för mig dock då jag huserar i den nedre regionen.

    SvaraRadera