Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 22 november 2018

Samband

När solen lyser med sin frånvaro så tenderar min inspiration och mina idéer att göra detsamma. Det synes finnas ett klart samband här. Det enda som på sistone inspirerat mig till blogginlägg är våra helgmåltider och fotbollsgalan. Det är ingen hemlighet att jag gillar mat och fotboll.

När jag idag sitter vid mitt "datorfönster" och blickar ut så möts jag av bilderna nedan. Inget jag så där omedelbart "går igång" på. Det blev förvisso ett inlägg, men det satt långt inne.
 Föga upphetsande utsikt i dessa dagar.

Det gamla äppelträdet har tappat sin löv och  
längtar liksom jag till det våras igen.

12 kommentarer:

  1. Det ser onekligen lite grått ut där utanför ditt fönster och visst påverkas vi alla mer eller mindre av vädret. Sol, ljus och värme jämfört med grådis, mörker och kyla kan verkligen göra stor skillnad på hur vi mår. Nu stundar en ny helg med goda måltider, tända ljus och kanske fotboll. Vi gör vad vi kan för att plocka fram det postiva i vardagen, fast ibland känns det tungt, jag vet.
    Önskar dig en fin helg och förhoppningsvis en solglimt ☀️☀️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anita, en fin helg önskar jag oxå dig!

      Radera
  2. Kan bara hålla med dig (i dubbel bemärkelse :-) ), och då har jag ändå Täby Centrum bara några minuter bort. Vi har bara haft två soldagar den här månaden, och det känns tungt. Men prognosen det närmaste dagarna ser ju lite mera lovande ut. Å (nästan full-)månen är faktiskt synlig ikväll, vilket den inte varit på länge.
    Om Sveriges match är vi ju (som vanligt) helt överens. Å visst, jag medger att jag är en av belackarna och håller truten;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får bita ihop och gilla väderläget. Det stundar ändå ljusare tider runt hörnet.
      För Sverige (fotbollslandslaget) kan det väl inte bli så mycket ljusare. Sverige för övrigt ser det mörkt ut för med den pågående "regeringsbildningslekstugan". Pinsamt och oansvarigt är ord som jag tycker bra beskriver skeendet.

      Radera
  3. Ja kan bara meddela att har har det varit regn hela veckan så det är inte mycket mer inspirerande när jag tittar ut. November som hade jättefina temperaturer några dagar ... Nu är det 80 % luftfuktighet inne och det är inte mysigt!

    Tror jag ska gå och bråka med brasan ett tag. Saknar björkved ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björkved saknar jag i alla fall inte.

      Radera
  4. November är ju den tråkigaste årstiden ... tycker jag. Jag gillar när det kommer lite snö som lyser upp :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snön är väl inte så långt borta kan jag tro.

      Radera
  5. Matintresset har vi gemensamt, fotboll däremot är inte riktigt min grej.
    November i Sverige är inte alltid rolig, men inte långt kvar till ju nu.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och när julen är över , då går vi mot ljusare tider. En fin helg till dig oxå!

      Radera
  6. Jag ser fram emot änden av november och snart så...och då kan det bara bli bättre!

    SvaraRadera