| Röjsågen är en av D:s många hjälpredor. |
| Finputsning längs gärsgårn. |
| Som vanligt avslutades dagen med middag i växthuset. |
| Sallad, vällagrad Birger Jarl, baconflingor och färskt bröd. En fräsch och smakrik måltid. |
| Röjsågen är en av D:s många hjälpredor. |
| Finputsning längs gärsgårn. |
| Som vanligt avslutades dagen med middag i växthuset. |
| Sallad, vällagrad Birger Jarl, baconflingor och färskt bröd. En fräsch och smakrik måltid. |
| D i häckklippartagen. |
| Häcken är djup så den måste klippas från båda sidor. |
| Nu ser den riktigt prydlig ut. |
| Här har D bytt från häckklippare till middagsfixare. |
| Egen nyupptagen potatis (Penelope), inlagd blomkål och kikärtsbiffar. |
| Kaprifolens vita blomning är sedan en tid över och nu tar lavendeln vid med sin ljuvliga doft och sina små blåvioletta blommor. |
| Härlig lavendel. |
| Spänning i luften. |
| Nelson tar det varligt och Sally ger de rätta signalerna. |
| Ståtlig kille. |
| Snygging i jeans. |
| Se så söt jag är. |
| Skönt med nyklippta gräsmattor. |
| Skördedags där ute. |
| Glädjespridare. |
| Lördagmiddag: örtpuré, marinerad quornfilé, sallad och D:s nyinlagda gurka. |
| Sigge sitter på bänken och väntar på att vi ska gå in för kvällen. |
| Det är inte ofta D kan fångas i viloläge. |
| Här kommer middagen. |
| Panerad, stekt getost på en bädd av 4 sorters sallad med rostad mandel, Marinas olivolja och flingsalt. Över detta ringlades rödbetssirap. |
| Gräset är nyklippt och D håller på med sista finpustningen av trappan. |
| Det riktigt glänser om den nya trappan. |
| Nyklippt gräs och tvätt på tork. |
| Det är ett gediget arbete D utfört med trappan. |
Trappan blockerad så att ingen går på det nymålade.
|
| Statyn "Ingo the champ" |
| Det är en ynnest att när helst du vill kunna gå ut i trädgården och plocka in av de vackra sommarblommorna. |
| Finslipning för att få till rätt passform. |
En första utprovning på plats.
|
| Här kommer D med middagen.
|
| |
| Yttertrappan behöver en uppfräschning. En del virke får ersättas med nytt och en del slipas och tvättas innan det är dags för nymålning. |
| D:s nyinköpta cirkelsåg. |
| Åren tar ut sin rätt. |
| D har köpt snyggt profilerat virke till de nya överliggarna och ledstängerna. |
| Efter ett rejält dagsverke så passade det utmärkt med sill och potatis i växthuset. |
| Äntligen kom en av de ljumma sommarkvällarna. |
| Nelson vill gärna vara med oss när vi äter ute i växthuset. Här smaskar han på ett gammalt köttben som han grävt fram ur någon gammal gömma. |
| Han håller koll på oss från gäststugans trappa som oxå ska få sig en uppfräschning. |
| Vår gamla pool när den såg som mest tilltalande ut. Den har mest krävt arbete, arbete, arbete. |
| Pastasallad med egenodlad spenat, gorgonzola,rostade valnötter och balsamicovinägermarinerade äppeltärningar. |
| "Lilla fruns onsdagswok" förlänades jag igår som middag i växthuset. Något för mig helt nytt, med bl. a. friterad bläckfisk, som smakade utsökt. |
| Kanske äter vi frukost här idag. I sällskap av doftschersminens ymniga blomning och ljuvliga doft. |