Igår hade vi barn och barnbarn på middag på Getingstorp. Det vankas ofta nyheter när D bjuder till bords. Inte minst denna gång då det bjöds en påskbuffé som överraskade oss alla. En buffé som innehöll rätter som ingen av oss ens hört talas om. Fjärran från det traditionella påskbordet. Tre olika viner hade D valt till rätterna. Måltiden smakade utsökt och blev mycket uppskattad.
 |
Dukat till påskmiddag. Finns det hjärterum så
finns det stjärterum. |
Detta var vad som bjöds:
- Mozzarellastekta ägg.
 |
| Mozzarellastekta ägg. |
- Färskost- och parmesancheesecake med syrlig krispsallad.
Vin: Costalina GAVI, Italien.
- Bakad purjolök med stenbitsrom, smulat ägg, smörstekt levain, dill och crème fraiche.
Vin: Villa Maria Sauvignon Blanc, Nya Zeeland
 |
Cheesecake t v, purjolöksrätten t h. Skynket du skymtar
under bänken är inte särskilt uppsatt för Påsken
utan sitter där året runt |
- Primörsallad med hyvlade betor, färska örter och krämig örtdressing.
Vin: Les Lauzeraies Tavel, Frankrike
 |
| Primörsallad. |
Dessert
- Kokosbollsglass.
 |
| Kokosbollsglass med jordgubbar. |
Gissa vem som får mest uppmärksamhet på familjeträffarna numera. Tjejen på bilderna här nedan så klart.
 |
| Liv undersöker påskbuffén. |
 |
| Kul med eget påskägg. |
 |
Ägget innehöll bl. a. hårband
och hårspännen.
|